kan dere hjelper meg

Til alle som vil prøve seg på norsk og de som kan hjelpe litt til

kan dere hjelper meg

Beitragvon Lydia7 » So, 08. Feb 2009, 11:49

jeg har et liten text og jeg kan ikke oversette det akkurat.
kan dere hjelper meg?

"Oppgave D1.
Tegn for hånd et rom som inneholder et menneske og en gjenstand. Valgfri teknikk.

Oppgave D2.
Send inn dokumentasjon på 3 - 5 egne arbeider. Velg ett av disse, og dokumentér prosessen fra idé til ferdig arbeid i A3 format. Begrunn hvorfor du har tatt dette valget på et A4-ark.


FAGSPESIFIKKE OPPGAVER

Interiørarkitektur og møbeldesign

Oppgave IM1.
Velg to rom som gjør inntrykk på deg (et du liker godt og et du absolutt ikke liker). Fremstill rommet i valgfri teknikk (stemningsskisser, perspektiv¬tegning, plan, fotocollage etc.) Fremstillingen skal formidle din oppfatning av rommet. Skriv om rommet slik at leseren kan forstå hvorfor du har denne oppfatningen (maks. én A4-side med tekst).

Oppgave IM2.
Velg en barnevogn. Fremstill den i perspektiv fra to kanter. Tegn barnevognen ovenfra, fra siden og forfra. Bruk blyant eller tusj. Tegningen skal forklare hvordan barnevognen er konstruert.

Oppgave IM3.
Lag en fargekomposisjon som skal uttrykke ordet SPENNING. Valgfri fargeteknikk (maling, fargeblyant, fotocollage, etc.).
"

jeg vet noe tinger, men ikke alt.
tusen takk
Lydia 7
Lydia7
 
Beiträge: 28
Registriert: Sa, 01. Nov 2008, 22:07

Re: kan dere hjelper meg

Beitragvon Ulrike44 » So, 08. Feb 2009, 12:17

Lydia7 hat geschrieben:"Oppgave D1.
Tegn for hånd et rom som inneholder et menneske og en gjenstand. Valgfri teknikk.

Zeichne mit der Hand ein Zimmer, in dem sich ein Mensch und ein Gegenstand befindet. Technik nach deiner Wahl

Lydia7 hat geschrieben:Oppgave D2.
Send inn dokumentasjon på 3 - 5 egne arbeider. Velg ett av disse, og dokumentér prosessen fra idé til ferdig arbeid i A3 format. Begrunn hvorfor du har tatt dette valget på et A4-ark..

Sende eine Dokumentation von 3 bis 5 eigenen Arbeiten ein. Wähle eine von diesen aus und dokumentiere den Prozess von der Idee bis zur fertigen Arbeit im A3-Format. Fang - auf einem A4-Blatt - damit an, warum du das ausgewählt hast


Lydia7 hat geschrieben:FAGSPESIFIKKE OPPGAVER

Interiørarkitektur og møbeldesign

Oppgave IM1.
Velg to rom som gjør inntrykk på deg (et du liker godt og et du absolutt ikke liker). Fremstill rommet i valgfri teknikk (stemningsskisser, perspektiv¬tegning, plan, fotocollage etc.) Fremstillingen skal formidle din oppfatning av rommet. Skriv om rommet slik at leseren kan forstå hvorfor du har denne oppfatningen (maks. én A4-side med tekst).

Fachspezifische Aufgaben
Innenarchitektur und Möbeldesign
Aufgabe IM1
Wähle zwei Zimmer aus, die Eindruck auf dich machen (eines, das dir gut gefällt, und eines, das du überhaupt nicht magst). Stell das Zimmer in der Technik deiner Wahl dar (Stimmungsskizzen, Perspektivzeichnung, Plan, Fotokollage etc.) Die Darstellung soll deine Auffassung des Zimmers vermitteln. Schreib so von dem Zimmer, dass der Leser verstehen kann, warum du diese Auffassung hast (max. eine A4-Seite mit Text

Lydia7 hat geschrieben:Oppgave IM2.
Velg en barnevogn. Fremstill den i perspektiv fra to kanter. Tegn barnevognen ovenfra, fra siden og forfra. Bruk blyant eller tusj. Tegningen skal forklare hvordan barnevognen er konstruert.

Such dir einen Kinderwagen aus. Stell ihn perspektivisch aus zwei Ecken dar. Zeichne den Kinderwagen von oben, von der Seite und von vorn. Benutz Bleistift oder Tusche. Die Zeichnung soll erklären, wie der Kinderwagen konstruiert ist.

Lydia7 hat geschrieben:Oppgave IM3.
Lag en fargekomposisjon som skal uttrykke ordet SPENNING. Valgfri fargeteknikk (maling, fargeblyant, fotocollage, etc.).".

Mach eine Farbenkomposition, die das Wort SPANNUNG ausdrücken soll. Farbtechnik nach Wahl (malen, Farbbleistift, Fotokollage etc.
... es ist, was es ist, sagt die Liebe
(Erich Fried)
Ulrike44
NF-Stammbesucher
NF-Stammbesucher
 
Beiträge: 3059
Registriert: Do, 30. Aug 2007, 21:41
Wohnort: Møre og Romsdal

Re: kan dere hjelper meg

Beitragvon mysen » Mo, 09. Feb 2009, 15:05

Hei,

ved oversettelsen paa d2 i siste setning er det en feil. det heter paa norsk:Begrunn hvorfor du har tatt dette valget paa et A4 ark.
Oversatt: Begründe warum du diese Wahl getroffen hast, auf einen A4-Blatt.
Gemeint ist eine schriftliche Stellungnahme zu deiner Wahl, nicht mehr als ein A4-Blatt.

Hilsen
Mysen
mysen
 
Beiträge: 17
Registriert: Mo, 09. Feb 2009, 14:35
Wohnort: Deutsche Nordseeküste

Re: kan dere hjelper meg

Beitragvon Ulrike44 » Mo, 09. Feb 2009, 15:08

mysen hat geschrieben:Hei,

ved oversettelsen paa d2 i siste setning er det en feil. det heter paa norsk:Begrunn hvorfor du har tatt dette valget paa et A4 ark.
Oversatt: Begründe warum du diese Wahl getroffen hast, auf einen A4-Blatt.
Gemeint ist eine schriftliche Stellungnahme zu deiner Wahl, nicht mehr als ein A4-Blatt.

Hilsen
Mysen


Stimmt, du hast Recht: Begründe (nicht beginne).

Ulrike
... es ist, was es ist, sagt die Liebe
(Erich Fried)
Ulrike44
NF-Stammbesucher
NF-Stammbesucher
 
Beiträge: 3059
Registriert: Do, 30. Aug 2007, 21:41
Wohnort: Møre og Romsdal

Re: kan dere hjelper meg

Beitragvon Lydia7 » Mo, 09. Feb 2009, 19:31

ved oversettelsen paa d2 i siste setning er det en feil. det heter paa norsk:Begrunn hvorfor du har tatt dette valget paa et A4 ark.
Oversatt: Begründe warum du diese Wahl getroffen hast, auf einen A4-Blatt.
Gemeint ist eine schriftliche Stellungnahme zu deiner Wahl, nicht mehr als ein A4-Blatt.


das hab ich mir nach dem durchlesen der aufgabe auch gedacht.
aber danke für eure hilfe
Lydia7
 
Beiträge: 28
Registriert: Sa, 01. Nov 2008, 22:07


Zurück zu Nybegynnere

Wer ist online?

Mitglieder in diesem Forum: 0 Mitglieder und 13 Gäste