Gratulerer!

Til alle som vil prøve seg på norsk og de som kan hjelpe litt til

Gratulerer!

Beitragvon bgh » Mo, 05. Jun 2006, 18:36

Hei :),
jeg gratulerer!
Tusen takk for den rask omsetning ( også "Umsetzung" eller bare "Umsatz"? ) av Frøken Urs Idé 8)!
Jeg vill spørre, forsøke ( eller "prøve"? ) og skrive i denne rubrik(?,:lol:) !
Ha det, bgh
bgh
NF-Stammbesucher
NF-Stammbesucher
 
Beiträge: 580
Registriert: Di, 13. Sep 2005, 7:32

Re: Gratulerer!

Beitragvon hobbitmädchen » Mo, 05. Jun 2006, 19:27

hei!

ja, da får du bare sette i gang med skrivinga!

mvh
den hobbitjenta

Høyr ikkje på om dei skrik du er feig. Om kruna di skjelv, så er rota di seig.
Lat fredstanken fylle ditt heile sinn, og lat ikkje tvilen få trengje seg inn.

Gåte
hobbitmädchen
NF-Mitglied
NF-Mitglied
 
Beiträge: 8757
Registriert: Di, 10. Aug 2004, 13:56

Re: Gratulerer!

Beitragvon bgh » Mo, 05. Jun 2006, 19:57

bgh hat geschrieben:forsøke ( eller "prøve"? )

...jeg prøver meg *stolt*... :lol:
bgh
NF-Stammbesucher
NF-Stammbesucher
 
Beiträge: 580
Registriert: Di, 13. Sep 2005, 7:32

Re: Gratulerer!

Beitragvon Pilze-Börnie » Mi, 07. Jun 2006, 21:50

hei bgh og hjertelig velkommen her på forumet for nybegynnere. Jeg setter stor håp på denne rubriken og ønsker meg mye modige skrivere.
Så bare sett i gang folkens !!!
Hilsen fra Børnie
Pilze-Börnie
NF-Mitglied
NF-Mitglied
 
Beiträge: 458
Registriert: Mi, 04. Sep 2002, 20:39
Wohnort: 65611 Brechen

Re: Gratulerer!

Beitragvon bgh » Do, 08. Jun 2006, 8:29

Pilze-Börnie hat geschrieben:hei ... og hjertelig velkommen her på forumet for nybegynnere.

Tusen takk :D!
Pilze-Börnie hat geschrieben:Jeg ... ønsker meg mye modige skrivere.

Jeg håper (på) det samme!
Hilsen, bgh
bgh
NF-Stammbesucher
NF-Stammbesucher
 
Beiträge: 580
Registriert: Di, 13. Sep 2005, 7:32

Re: Gratulerer!

Beitragvon Frøken Ur » Do, 08. Jun 2006, 18:11

Pilze-Börnie hat geschrieben:hei bgh og hjertelig velkommen her på forumet for nybegynnere.

Bra gjort :wink:
Frøken Ur
NF-Stammbesucher
NF-Stammbesucher
 
Beiträge: 621
Registriert: Sa, 03. Dez 2005, 21:49

Re: Gratulerer!

Beitragvon Imsewims » Do, 08. Jun 2006, 21:03

Jeg stiller meg gjerne til rådighet når det gjelder retting av norsken som dere skriver her. Jeg er norsklærer.
Jeg svarer også gjerne på spørsmål.

Hilsen Anke
Imsewims
NF-Stammbesucher
NF-Stammbesucher
 
Beiträge: 310
Registriert: Di, 07. Mär 2006, 11:30
Wohnort: Oslo

Re: Gratulerer!

Beitragvon Pilze-Börnie » Do, 08. Jun 2006, 22:00

Hei Imsewims og Frøken Ur, flott at dere er med her. Jeg er helt sikkert at det kommer mange spennende spørsmål etterhvert. Men noe av det viktigste, jeg tror det er viktig at det også kommer med oversettelser for dem som ikke har kommet så langt på norsk allerede, hva synes dere om dette?

Hei Imsewims und Frøken Ur, schön dass Ihr auch hier dabei seid. Ich bin ganz sicher dass nach und nach interessante Fragen kommen. Aber etwas sehr wichtiges, ich glaube dass es sehr wichtig für die Seite ist für diejenigen unter uns, die noch nicht so weit mit ihrem norwegisch gekommen sind, auch Übersetzungen mitzuliefern, was meint Ihr dazu?

Forresten også jeg er taknemlig for rettelsen.
Übrigens auch ich bin dankbar für Korrekturen.

Hilsen Pilze-Børnie
Pilze-Börnie
NF-Mitglied
NF-Mitglied
 
Beiträge: 458
Registriert: Mi, 04. Sep 2002, 20:39
Wohnort: 65611 Brechen

Re: Gratulerer!

Beitragvon Harald96 » Fr, 09. Jun 2006, 13:00

Imsewims hat geschrieben:Jeg stiller meg gjerne til rådighet når det gjelder retting av norsken som dere skriver her. Jeg er norsklærer.
Jeg svarer også gjerne på spørsmål.


Ich auch!! (Bin aber kein Lehrer!!)

Med vennlig hilsen Harald =
Wohl dem, dem Seefahrt ein Geheimnis blieb!
Harald96
NF-Stammbesucher
NF-Stammbesucher
 
Beiträge: 1024
Registriert: Sa, 05. Nov 2005, 13:58

Re: Gratulerer!

Beitragvon Frøken Ur » Sa, 10. Jun 2006, 19:02

Hei,

Pilze-Börnie hat geschrieben:Men noe av det viktigste, jeg tror det er viktig at det også kommer med oversettelser for dem som ikke har kommet så langt på norsk allerede, hva synes dere om dette?

Ville det ikke vært bedre når den som skulle ha noe behov for en oversettelse skriker "hei, dette forstår jeg ikke, jeg vil ha tyske betydningen?" Da slipper vi å oversette alt som blir skrevet her. Ka synes du om dette?
Frøken Ur
NF-Stammbesucher
NF-Stammbesucher
 
Beiträge: 621
Registriert: Sa, 03. Dez 2005, 21:49

Re: Gratulerer!

Beitragvon Imsewims » So, 11. Jun 2006, 20:15

quote="Frøken Ur"]Hei,

Pilze-Börnie hat geschrieben:Men noe av det viktigste, jeg tror det er viktig at det også kommer med oversettelser for dem som ikke har kommet så langt på norsk allerede, hva synes dere om dette?

Ville det ikke vært bedre når den som skulle ha noe behov for en oversettelse skriker "hei, dette forstår jeg ikke, jeg vil ha tyske betydningen?" Da slipper vi å oversette alt som blir skrevet her. Ka synes du om dette?[/quote]
Er enig med deg, Frøken Ur. Hvis jeg skal oversette alt, gidder jeg ikke å skrive her så mye...
Imsewims
NF-Stammbesucher
NF-Stammbesucher
 
Beiträge: 310
Registriert: Di, 07. Mär 2006, 11:30
Wohnort: Oslo

Re: Gratulerer!

Beitragvon Pilze-Börnie » Di, 13. Jun 2006, 11:33

Imsewims hat geschrieben:quote="Frøken Ur"]Hei,

Pilze-Börnie hat geschrieben:Men noe av det viktigste, jeg tror det er viktig at det også kommer med oversettelser for dem som ikke har kommet så langt på norsk allerede, hva synes dere om dette?

Ville det ikke vært bedre når den som skulle ha noe behov for en oversettelse skriker "hei, dette forstår jeg ikke, jeg vil ha tyske betydningen?" Da slipper vi å oversette alt som blir skrevet her. Ka synes du om dette?

Er enig med deg, Frøken Ur. Hvis jeg skal oversette alt, gidder jeg ikke å skrive her så mye...[/quote]

Imsewims og Frøken Ur unnskyld meg jeg har tatt feil og trykket på knappen edit i steden for zitat og nå komm det litt i uorden med Imsewims svar noe jeg ikke hadde tenkt å gjøre. Så kommer mitt svar her :
Stortsett er jeg jo enig med dere, for det er vanskeligere og kasnkje til og med brysomt å skrive alt i begge språk. Ja det kunne hende at vi kommer til å bli nødd å skrive her mye mer på tysk generelt.
Jeg er bare redd for at ekte nybegynnere ikke vil forstå det de finner framm til å lese her og kanskje forskreker vi dem så de ikke en gang tør å formulere sine kansje enkelte men likevel for dem viktige spørsmål . Hvis det skulle bli resultatet så har vi bommet med målet spesiell av denne siden. Derfor leser jeg gjerne deres foreslag på hvilken måte vi helst skulle "oppdra" denne forumsdelen "norsk for nybegynnere", for jeg er veldig usikker i greia, jeg også.
Derfor tusen takk for deres medhjelp.
Hilsen
Børnie
Pilze-Börnie
NF-Mitglied
NF-Mitglied
 
Beiträge: 458
Registriert: Mi, 04. Sep 2002, 20:39
Wohnort: 65611 Brechen

Re: Gratulerer!

Beitragvon hobbitmädchen » Di, 13. Jun 2006, 12:36

hei!

ja, det er vel ikke noe vits i å oversette alt.
men at norsken ikke er så vanskelig her i denne rubriken. og at når nybegynner trenger hjelp, at de får denne hjelpa. både på tysk og norsk.

så jeg håper at noen av dem tør å skrive her ganske snart 8)

hilsen
den hobbitjenta

Høyr ikkje på om dei skrik du er feig. Om kruna di skjelv, så er rota di seig.
Lat fredstanken fylle ditt heile sinn, og lat ikkje tvilen få trengje seg inn.

Gåte
hobbitmädchen
NF-Mitglied
NF-Mitglied
 
Beiträge: 8757
Registriert: Di, 10. Aug 2004, 13:56

Re: Gratulerer!

Beitragvon Frøken Ur » Di, 13. Jun 2006, 21:58

Hei alle sammen,

Jeg er bare redd for at ekte nybegynnere ikke vil forstå det de finner framm til å lese her og kanskje forskreker vi dem så de ikke en gang tør å formulere sine kansje enkelte men likevel for dem viktige spørsmål .

For å være med på leken trenger du nok en del norskkunnskaper, og selv om de er ikke så bra er jeg nokså overbevist om at de er berre greit for å forstå hoveddelen som blir skrevet innenfor denne delen av forumet. Morsmålet skulle da ikke være målestokk, fordi det er viktig å begynne å tenke på det nye språket. Noen få ord eller vendinger som setter seg fast inni hovudet er begynnelsen av å kunne snakke flytende senere. Skulle det være tilfelle at det trengs tysk, så kan en jo komme med en oversettelse i løpet av kort tid.

Derfor tusen takk for deres medhjelp.

Jeg er gjerne med, men husk at jeg er langt fra perfekt og morsmålet mitt er ikke norsk. :!:
Frøken Ur
NF-Stammbesucher
NF-Stammbesucher
 
Beiträge: 621
Registriert: Sa, 03. Dez 2005, 21:49

Re: Gratulerer!

Beitragvon Imsewims » Mi, 14. Jun 2006, 21:40

Jeg mener også at det er minst like viktig å lese på norsk.

Kanskje vi kan ha en slags skravletråd, hvor vi bare skravler i vei om løs og fast? Når man snakker om mer hverdagslige ting, er det kanskje enklere å finne de rette ordene og uttrykken. Da blir det ikke så vanskelig tema.
Imsewims
NF-Stammbesucher
NF-Stammbesucher
 
Beiträge: 310
Registriert: Di, 07. Mär 2006, 11:30
Wohnort: Oslo

Nächste

Zurück zu Nybegynnere

Wer ist online?

Mitglieder in diesem Forum: 0 Mitglieder und 13 Gäste