Leser dere norske bøker?

Dette er tenkt for kommunikasjon mellom nordmenn og norgesentusiaster. Det skal også tjene til språkopplæring og fordypning av norskkunnskaper. Innlegg på norsk er ikke bare tillatt, men til og med ønsket!

Re: Leser dere norske bøker?

Beitragvon cruiser67 » Fr, 19. Sep 2008, 9:08

Mange takk for deres informasjoner !
Nå jeg tror jeg har mye å lese om vinteren.
Ha det fint
cruiser67
NF-Stammbesucher
NF-Stammbesucher
 
Beiträge: 109
Registriert: So, 10. Jun 2007, 15:40
Wohnort: im Sørlandet - Aust Agder

Re: Leser dere norske bøker?

Beitragvon Lydia7 » Sa, 15. Nov 2008, 15:47

hei

jeg leser boker fra Jo Nesbö.

Han skriver veldig bra.
Lydia7
 
Beiträge: 28
Registriert: Sa, 01. Nov 2008, 23:07

Re: Leser dere norske bøker?

Beitragvon booktiger » Mi, 03. Jun 2009, 12:35

hei, Jeg liker å lese bøker i språk som de er skrivet. Jeg begynte å lese i norsk for 3 måndene siden. Jeg snakke bare ingenting - men å lese er ok. Først jeg kjøpte en bok av Toril Brekke (historisk roman) som er populaert i Tyskland, men det vær for vanskelig, so jeg prøvte en krimi...for vanskelig. Da leste jeg en billig romantisk bok... (5 ganger "jeg elsker deg" per side ! men det gikk bra ;-)). Nå leser jeg den krimi "død hand" fra Sverre Knudsen. Jeg vet ikke hvis boka er kjedelig eller jeg overser flere detailjer fordi jeg leser nesten uten ordbok. Men boka er ganske lett å lese, tror jeg. Og Sverre er nordman. Etter jeg skal slutte av med "Død hånd" jeg vil prøve å lese Toril Brekke en gang til. Takk for forslag av andre bøker.
booktiger
 
Beiträge: 16
Registriert: Mi, 27. Mai 2009, 14:06

Re: Leser dere norske bøker?

Beitragvon Ulrike44 » Mi, 03. Jun 2009, 12:52

Hvis du er interessert i historier som beskriver de tidligere norske levekår kan jeg bare anbefale familie-sagaen av Anne Karin Elstad. Bøkene bygger opp på hverandre, men kan også leses for seg selv.

Her rekkefølgen:

Folket på Innhaug (1976)
Magret (1977)
Nytt rotfeste (1979)
Veiene møtes (1980)
Senere, Lena (1982)
Sitt eget liv ( 1l983)
- for dagene er onde (1985)
Maria, Maria... (1988)
Julie (1993)

Vet ikke om det finnes enda flere etter "Julie". jeg har lest meg helt gjennom disse her og fikk et godt inntrykk hvordan livet til det norske land- og også litt byfolk skjedde - fra nittenhundretallet inntil vår nåtid.

Bøkene finnes blant annet i hvert offentlig bibliotek.
... es ist, was es ist, sagt die Liebe
(Erich Fried)
Ulrike44
NF-Stammbesucher
NF-Stammbesucher
 
Beiträge: 3059
Registriert: Do, 30. Aug 2007, 22:41
Wohnort: Møre og Romsdal

Vorherige

Zurück zu Forum på norsk

Wer ist online?

Mitglieder in diesem Forum: 0 Mitglieder und 8 Gäste