Jeg søker en advokat

Dette er tenkt for kommunikasjon mellom nordmenn og norgesentusiaster. Det skal også tjene til språkopplæring og fordypning av norskkunnskaper. Innlegg på norsk er ikke bare tillatt, men til og med ønsket!

Jeg søker en advokat

Beitragvon troll30 » Do, 28. Okt 2010, 17:48

Hei,

jeg er tysk og bor nå noen måneder i Norge.

Jeg har nå et problem med et norsk selskap, og jeg er på søk etter en billig advokat som kan hjelpe meg med denne saken.

Poenget er at dette firmaet ble leid inn av et annet selskap (basert i Tyskland) for å reparere skaden, men det tyske selskapet er nå konkurs, og jeg vet ikke om de kan betale regningen ennå (de må i alle fall = forsikring)!
Nå, å like det norske selskapet gjenopprette penger fra meg, men jeg har aldri signert en erklæring om overdragelse eller lignende, derfor sannsynlig å kreve det i det hele ikke fra meg!

Men som jeg har noen erfaring med advokater i Norge, søker jeg på forumet. Kanskje noen av du kjenner god og rimelig advokat.

Jeg har allerede sett på web priser og timer av advokater. Rådgivning koster vanligvis har rundt 1000-1500kr.. For meg er det en masse penger fordi jeg har til å støtte en familie alene!

Så hvis du har fått tak i tips hvor jeg finner rimelig rettshjelp, så fortell meg vennligst!

Tusen takk!
NB! Jeg håper du forstår meg godt, fordi min norsk er ikke perfekt. :wink:
troll30
 
Beiträge: 26
Registriert: Do, 28. Okt 2010, 17:27

Re: Jeg søke en advokat

Beitragvon Dirk i norge » Do, 28. Okt 2010, 17:59

Hei troll30 !
Hvis du er organisert så vil du får en advokat helt gratis. Hvis ikkje så bør du spørre NAV. Eg tror nesten at dem har litt peiling på den greia.
Billig advokat ? Si meg en ting , ka er billig i Norge da ? :lol:
Lykke til !!!!!
Dirk i norge
NF-Mitglied
NF-Mitglied
 
Beiträge: 2352
Registriert: Do, 13. Jul 2006, 10:57

Re: Jeg søke en advokat

Beitragvon troll30 » Do, 28. Okt 2010, 19:59

Hva mener du med "organisert"?
Og hva gjør NAV, som har ingenting å gjøre med det, ikke sant? Eller mener du på grunn av rettshjelp?

Ja jeg vet med billig, dette er faktisk umulig i Norge, men kanskje man kan også ta en advokat via internet. Ikke nødvendigvis personlig kontakt, men alt via faks, telefon eller e-post og det er kanskje billigere.
troll30
 
Beiträge: 26
Registriert: Do, 28. Okt 2010, 17:27

Re: Jeg søke en advokat

Beitragvon muheijo » Do, 28. Okt 2010, 22:02

Jeg har ikke forstått hva du mener. Med hvem har du kontrakten? Med det tyske eller med det norske selskapet?

Hvis det er det norske selskapet, har du ingenting å gjøre med konkursen av det tyske selskapet.
Hvis det er det tyske selskapet, må du snakke med den tyske "Konkursverwalter"

Hilsen, muheijo
"Nicht diejenigen sind zu fürchten, die anderer Meinung sind, sondern diejenigen, die anderer Meinung sind, aber zu feige, es zu sagen."

(Napoléon I.)
muheijo
NF-Stammbesucher
NF-Stammbesucher
 
Beiträge: 3856
Registriert: Mi, 25. Aug 2004, 23:30
Wohnort: Trøndelag

Re: Jeg søker en advokat

Beitragvon troll30 » Do, 28. Okt 2010, 22:58

Nei ikke kontrakt men "kontakt".
troll30
 
Beiträge: 26
Registriert: Do, 28. Okt 2010, 17:27

Re: Jeg søker en advokat

Beitragvon Schnettel » Fr, 29. Okt 2010, 1:11

Hei.
Kanskje du burde skrive i en annen rubrik og ikke på norsk.
Har det vanskelig å skjønne hva du egentlig mener.
Og dersom det virker som å være noen alvorlig sak for deg - burde du ikke bruke dette som en "norsk-leksjon".
Skriv din henvendelse heller under "Auswandern" eller "Sonstiges" på tysk - så kan vi kanskje bedre forstå hva du er ute etter....
Hilsen
Schnettel.
Når livet gir deg sitroner - be om Tequila og salt!
Schnettel
NF-Mitglied
NF-Mitglied
 
Beiträge: 4937
Registriert: Sa, 05. Jul 2003, 15:41
Wohnort: Rognan - 67 grader nord

Re: Jeg søker en advokat

Beitragvon troll30 » Fr, 29. Okt 2010, 6:34

Jeg har nå igjen satt i tysk under navnet "Suche einen Anwalt in Norwegen".
troll30
 
Beiträge: 26
Registriert: Do, 28. Okt 2010, 17:27


Zurück zu Forum på norsk

Wer ist online?

Mitglieder in diesem Forum: 0 Mitglieder und 5 Gäste