Skikkelig vinter

Dette er tenkt for kommunikasjon mellom nordmenn og norgesentusiaster. Det skal også tjene til språkopplæring og fordypning av norskkunnskaper. Innlegg på norsk er ikke bare tillatt, men til og med ønsket!

Skikkelig vinter

Beitragvon snowstorm » So, 05. Jan 2003, 0:04

Hei alle sammen!
De siste ukene var det skikkelig vintervær til og med her på Sørlandet! Siste natt var iskald, gradestokken viste 17,6 kuldegrader. Dagene er otrolig fine med skyfri himmel. Sol sol og mere sol. Akkurat riktig å gå en tur. Med masse undertøy selvfølgelig.
Akkurat nå snøer det litt. Ikke at vi trenger det her - vi har allerede mer enn 50 cm.
Det eneste som er litt bekymring er prisen på strøm. Den stiger og stiger og mer enn 1 NOK/kWh er dyr når man varmer huset med strøm. Men sommeren var så lang og fin da er det greit med en kald vinter. :D

Ha det!
Patricia
snowstorm
NF-Stammbesucher
NF-Stammbesucher
 
Beiträge: 465
Registriert: Fr, 23. Aug 2002, 11:59
Wohnort: Arendal

Re: Skikkelig vinter

Beitragvon Achim » So, 05. Jan 2003, 2:07

Hei,

Jeg gleder meg over at dere har fint vintervær hos dere i Norge!

Og jeg husker da jeg var barn... :puppydogeyes:

Vanligvis vi hadde også svært godt vintervær om vinteren i Tyskland: mye snø og skikkelig frost.
Men nåtildags vi tyskerne bor i regnværet om vinteren. Kanskje vi må vinteren nå kalle for "regntida" eller "det er på tide vi flytte til Norge!"?

Ha det!
Achim
Achim
NF-Stammbesucher
NF-Stammbesucher
 
Beiträge: 104
Registriert: Fr, 08. Nov 2002, 22:48

Re: Skikkelig vinter

Beitragvon Erika » Mo, 06. Jan 2003, 10:36

He alle sammen,
jeg prøver å skrive norsk. Vi har snø på øya og 4-5 kaldegrader.
Det er ikke vannlig her. Igår var sol, sol og veldig pent vær.
Idag kommer dårlig vær men je må reiser hjemm imorgen.
mange hilsen
Erika :(
Gruß Erika
Erika
NF-Stammbesucher
NF-Stammbesucher
 
Beiträge: 390
Registriert: Fr, 30. Aug 2002, 3:01
Wohnort: Bayern-Schwaben

Re: Skikkelig vinter

Beitragvon Martin Schmidt » Di, 07. Jan 2003, 12:41

Hei på dere!

Også vi hadde det kjempefint i Norge. Vi koste oss i Venabygdsfjellet, en veldig fin region nord for Lillehammer. Foran vår hytte var det over 70 cm snø (på gjerdet la den i romantiske, hvite bølger) og vi gikk på ski hver eneste dag (også om kvelden i lysløypa). Det var så fint! - Særlig på den første dagen da sola skinte og snøkristallene reflektere det gulde lyset.
Senest kl. 16 satt vi hjemme igjen for da ble det mørkt ute. Men det gjorde ingenting. Hadde vi jo ei ekstremt koselig hytte med en stor peis, et boblebad og fantastiske bondemøbler.
... å jeg lenger meg allerede til Norge igjen. :D

Hilsen og et godt nytt år,

Martin
Martin Schmidt
NF-Stammbesucher
NF-Stammbesucher
 
Beiträge: 729
Registriert: Mo, 26. Aug 2002, 11:37
Wohnort: Halle (Saale)


Zurück zu Forum på norsk

Wer ist online?

Mitglieder in diesem Forum: 0 Mitglieder und 6 Gäste