Norsk i Flensborg

Dette er tenkt for kommunikasjon mellom nordmenn og norgesentusiaster. Det skal også tjene til språkopplæring og fordypning av norskkunnskaper. Innlegg på norsk er ikke bare tillatt, men til og med ønsket!

Norsk i Flensborg

Beitragvon Jona » Mo, 13. Okt 2008, 15:02

Hei hei,
finnes det noe Norge-venner i Flensborg (Flensburg)? Hvis dere hadde lyst aa treffes eller aa spise noe roemmegroett, bare sier fra.

Hils, jona
Jona
 
Beiträge: 2
Registriert: Mo, 13. Okt 2008, 14:53

Re: Norsk i Flensborg

Beitragvon the-sun » Mo, 13. Okt 2008, 20:57

Hei Jona,

i Flensburg finnes det NTJC - nordic training og jobbcenter. Der har de norskkurs i heltid i 4 måneder og jeg er sikker på at du finner noen norgesvenner der :-) Det er vel alt folk som ønsker seg en jobb i norge men likevel har du kanskje noen i noen måneder for å snakker norsk.
I tillegg har de lærer som har norsk som morsmål og som kanskje kan fortelle deg hvor du finner flere nordmenn der oppe.

Og du kan sende en melding til brukeren Heico i Trolljentas Forum, han bor i Flensburg. :-)

Hilsen, Britta - som var på kurs i flensburg i 2004 og synes det er en kjempefin plass å bo/studere.
Nicht mehr im Forum aktiv.
the-sun
NF-Stammbesucher
NF-Stammbesucher
 
Beiträge: 644
Registriert: Do, 15. Jul 2004, 19:36
Wohnort: Vennesla, Norwegen

Re: Norsk i Flensborg

Beitragvon det_norway » Di, 04. Nov 2008, 22:49

den kurs kannste knicken! da war ich auch... und bin sehr enttaeuscht von der einrichtung wie vom vermittelungs getue da!
unser kurs mit 12 personen...
sind nur noch 3 in norwegen...und der kurs war dieses jahr von april bis juli!
die klopfen sich da zu unrecht auf dei schulter und vermitteln einen status der schon vor 15 jahren abgelaufen ist.
nene...bin da echt nicht gut zu sprechen mit NTJC!!!

gruss
det_norway
 
Beiträge: 23
Registriert: Fr, 31. Okt 2008, 15:13
Wohnort: Vikhammer in Malvik

Re: Norsk i Flensborg

Beitragvon the-sun » Mi, 05. Nov 2008, 8:56

det_norway hat geschrieben:den kurs kannste knicken! da war ich auch... und bin sehr enttaeuscht von der einrichtung wie vom vermittelungs getue da!
unser kurs mit 12 personen...
sind nur noch 3 in norwegen...und der kurs war dieses jahr von april bis juli!
die klopfen sich da zu unrecht auf dei schulter und vermitteln einen status der schon vor 15 jahren abgelaufen ist.
nene...bin da echt nicht gut zu sprechen mit NTJC!!!

gruss


Du er på det norske delen i forumet :-)
Jeg sa jo bare at Flensborg er et fint sted å bo ikke noe om kurset. Og på grunn av dagens formidlingskvalitet nevnet jeg 2004, det er lenge siden. Jeg tror de mangler litt kontakter i Norge, han som de jobbet sammen med tidligere jobber nå sammen med noen andre.

Men likevel tror jeg at hvis Jona spør de der får ho kontakter til noen nordmenn eller Norges-interesserte.

Hilsen, Britta
Nicht mehr im Forum aktiv.
the-sun
NF-Stammbesucher
NF-Stammbesucher
 
Beiträge: 644
Registriert: Do, 15. Jul 2004, 19:36
Wohnort: Vennesla, Norwegen


Zurück zu Forum på norsk

Wer ist online?

Mitglieder in diesem Forum: 0 Mitglieder und 7 Gäste