Mobiltelefonabonnement i tyskland...

Dette er tenkt for kommunikasjon mellom nordmenn og norgesentusiaster. Det skal også tjene til språkopplæring og fordypning av norskkunnskaper. Innlegg på norsk er ikke bare tillatt, men til og med ønsket!

Mobiltelefonabonnement i tyskland...

Beitragvon Aronn » Mi, 13. Mai 2009, 19:32

Hei!

Beklager hvis jeg har landet i fulstendig feil forum, men etter å ha snudd Google på hodet har jeg ikke funnet noe konkret så da prøver jeg her...

Jeg er norsk statsborger og bor i norge, men bruker flere måneder i året sammen med venner i tyskland. Etter å ha funnet ut hvor jeg får tak i Smirnoff Ice her nede er det egentlig bare èn ting som tirriterer/savnes - vil ha mobilt bredbånd her også (er avhengig i norge og kjenner abstinensen kommer kriblende etter litt tid..)!

O2 leverer en fin pakke til €25/mnd som jeg har siklet på en stund, men ifølge de selgerne jeg har vært i kontakt med er det ikke mulig å få det uten Personalausweis'et. Ifølge Google kan jeg ikke få dette uten å være tysk statsborger og langt har jeg ikke tenkt å gå for å få internet på telefonen/eee'n til en rimelig penge. Har i dag O2o Prepaid, men det blir liksom litt dyrt til databruk i lengden.. er det virkelig ikke mulig å få et mobilabonnement i tyskland uten Personalausweis? Virker merkelig.

Jeg har ikke noen adresse eller bank-konto her da jeg bor hos venner og har student-VISA(nesten gratis bruk her), men dette kan eventuelt ordnes rimelig kjapt...

Kanskje noen kan hjelpe, eller i alle fall peke meg i riktig retning..?

- A
Aronn
 
Beiträge: 2
Registriert: Mi, 13. Mai 2009, 19:08

Re: Mobiltelefonabonnement i tyskland...

Beitragvon Schnettel » Mi, 13. Mai 2009, 21:29

Hei.
Du vil vel ikke få et bredbånd-abbonnement i Tyskland uten å være et slags "folkreregistrert" der. Et abbonement er jo knyttet til et løpetid - og kontraktspartneren vil jo være sikker på kunden. Og det går bare hvis den får en innenlands kundeadresse å forholde seg til.
Dette er det samme i Norge også - én vil aldri i livet får et abbonement uten P-Nummer! (Bortsett fra noe prepaid-løsninger).
Sånn er det bare - her og der.........
Når livet gir deg sitroner - be om Tequila og salt!
Schnettel
NF-Mitglied
NF-Mitglied
 
Beiträge: 4937
Registriert: Sa, 05. Jul 2003, 14:41
Wohnort: Rognan - 67 grader nord

Re: Mobiltelefonabonnement i tyskland...

Beitragvon Tåkeskogen » Do, 14. Mai 2009, 13:22

Hei Aronn,
du ikke får mobiltelefonkontrakten her in tyskland så lenge du er ikke en tyske statsborger... Men jeg har en idé:
Ett tyske venn kunne skrive mobilabonnement for deg, så du kunne bruker det hvis du betaler det for vennen din.
Det er ikke ulovlig, så langt jeg vet.

Hilsen,
Tåke
Det som har vært, var aldri.
Tåkeskogen
 
Beiträge: 27
Registriert: Mo, 08. Dez 2008, 3:11

Re: Mobiltelefonabonnement i tyskland...

Beitragvon Kviknedøle » Do, 14. Mai 2009, 13:47

Du kan bruke mobilt bredband med D1 Xtra Kontantkort. For det trenger du ikke en "Personalausweis". Jeg vet det ganske sikker, ettersom vennen min Tony fra USA har det.

Du må kjøpe en stick. Stick koster 69,95 Euro med 10 Euro tilgodebeløp. Hvis du bruker mobiltbredband koster det 4,95 € per dag. Med dette beløp kan du bruke internett for 24 timer.

Link til tilbud (bare tysk):
http://www.t-mobile.de/dayflat/0,14340,19896-_,00.html
Mvh
Rainer

"Blunder du også, din enøyde djevel, sa mannen - han skulle træ en tråd i nåla."
Kviknedøle
NF-Stammbesucher
NF-Stammbesucher
 
Beiträge: 419
Registriert: Mi, 14. Mai 2008, 11:59
Wohnort: Kvikne / Tynset kommune / Fylke Hedmark

Re: Mobiltelefonabonnement i tyskland...

Beitragvon Schnettel » Do, 14. Mai 2009, 16:46

Rainer28 hat geschrieben:Du kan bruke mobilt bredband med D1 Xtra Kontantkort. For det trenger du ikke en "Personalausweis". Jeg vet det ganske sikker, ettersom vennen min Tony fra USA har det.

Du må kjøpe en stick. Stick koster 69,95 Euro med 10 Euro tilgodebeløp. Hvis du bruker mobiltbredband koster det 4,95 € per dag. Med dette beløp kan du bruke internett for 24 timer.

Link til tilbud (bare tysk):
http://www.t-mobile.de/dayflat/0,14340,19896-_,00.html


Men dette er jo enda dyrere enn det som han bruker i dag.
O2 (det han har for tiden) har en prepaid mobilstick for 69,99 € med 1 måned gratis surfing inkl. Og så koster det 3,50 € for hver dag man vil bruke mobilbredbånd.
Når livet gir deg sitroner - be om Tequila og salt!
Schnettel
NF-Mitglied
NF-Mitglied
 
Beiträge: 4937
Registriert: Sa, 05. Jul 2003, 14:41
Wohnort: Rognan - 67 grader nord

Re: Mobiltelefonabonnement i tyskland...

Beitragvon Kviknedøle » Di, 19. Mai 2009, 9:08

Mmmh Schnettel det er riktig, men billigere? Nei det er ikke mulig. Jeg tror med fast abonnement er det ikke så billigere enn det.
Mvh
Rainer

"Blunder du også, din enøyde djevel, sa mannen - han skulle træ en tråd i nåla."
Kviknedøle
NF-Stammbesucher
NF-Stammbesucher
 
Beiträge: 419
Registriert: Mi, 14. Mai 2008, 11:59
Wohnort: Kvikne / Tynset kommune / Fylke Hedmark

Re: Mobiltelefonabonnement i tyskland...

Beitragvon Schnettel » Di, 19. Mai 2009, 9:23

Huhu Rainer. Det var jo ikke snakk om fast abonnement - fordi dette ville han ikke komme til å få...
Jeg mente bare prepaid.
Men: Han som stilte spørsmålet er vel ikke interessert i svarene. Han var ikke pålogget igjen... Så å sjekke mulighetene er vel bare bortkastet tid....
Når livet gir deg sitroner - be om Tequila og salt!
Schnettel
NF-Mitglied
NF-Mitglied
 
Beiträge: 4937
Registriert: Sa, 05. Jul 2003, 14:41
Wohnort: Rognan - 67 grader nord

Re: Mobiltelefonabonnement i tyskland...

Beitragvon Barney Bär » Do, 21. Mai 2009, 12:59

kanskje han sitter i tyskland uten nett.

Aronn hat geschrieben:er det virkelig ikke mulig å få et mobilabonnement i tyskland uten Personalausweis? Virker merkelig.


men du får ingen mobil uten å være folkereistrert i norge heller. jeg måtte levere arbeidskontrakten om å få mobilt bredbånd (å være skatteregistrert er nok, men jeg hadde nettopp begynt å jobbe). så det er ikke noe rart her.

ha det.
Barney Bär
NF-Stammbesucher
NF-Stammbesucher
 
Beiträge: 2053
Registriert: Mi, 09. Aug 2006, 23:13

Re: Mobiltelefonabonnement i tyskland...

Beitragvon Aronn » Sa, 23. Mai 2009, 2:23

Hei hei!

Beklager at det ble stille fra min side - satt for en gangs skyld i norge uten nett. Morgenen etter at jeg postet måtte jeg hive meg på flyet nordover for å ordne opp i noen ting, samt 17ne mai da. Nå har jeg kommet meg tilbake på plass.

Ser ut som om jeg går for løsningen med å betale en medbeboer for å sette abonnementet på henne; grei løsning så lenge man stoler på hverandre, spesielt da den som sitter med abonnemanget blir juridisk ansvarlig for (miss)bruket. Hun kommer uansett til å bruke det selv også da hun i dag ikke har tilgang på fastlinjenett hos en del (eldre..)familie.

Takker for svar, de bekreftet det jeg trodde jeg hadde funnet.

- A
Aronn
 
Beiträge: 2
Registriert: Mi, 13. Mai 2009, 19:08

Re: Mobiltelefonabonnement i tyskland...

Beitragvon Linda » So, 31. Mai 2009, 13:10

Man må IKKE være tysk statsborger for å få mobilabbonement i Tyskland, men man MÅ være bosatt der og registrert i tysk folkeregister.

jeg er selv norsk statsborger og bor i Tyskland og har selvfølgelig tysk mobiltelefon.

Flott at dere fant en løsning, vi hadde probblemer med pris ang norsk mobilt bredbånd, men siden jeg jo har personnummer, fikk vi løst dette :)
Grüsse,
Linda
Linda
NF-Stammbesucher
NF-Stammbesucher
 
Beiträge: 819
Registriert: Di, 26. Aug 2003, 10:20
Wohnort: Oberbayern


Zurück zu Forum på norsk

Wer ist online?

Mitglieder in diesem Forum: 0 Mitglieder und 6 Gäste