Kan noen hjelpe meg med min Søknad?

Dette er tenkt for kommunikasjon mellom nordmenn og norgesentusiaster. Det skal også tjene til språkopplæring og fordypning av norskkunnskaper. Innlegg på norsk er ikke bare tillatt, men til og med ønsket!

Kan noen hjelpe meg med min Søknad?

Beitragvon AnkeH » So, 06. Feb 2011, 11:53

Hei Hei alle sammen!
her er jobbsøknaden av vennen min. Er det oversette riktig??? :?: :roll:

SØKNAD PÅ STILLING SOM GLASSMONTØR



Under henvisning til Deres annonse på internett, søker jeg hermed på stillingen som glassmontør. Jeg er 31 år gammel, ugift og bosatt i Leipzig (Tyskland) med samboer. I mange år arbeider jeg som vindu- og dørenemontør ved XXX. Jeg har erfaring med produksjon og montasje av vinduer og dørene og jeg er vant til å arbeide mye.
Min avgjørelse å leve i Norge har jeg truffet. Jeg var ofte i Norge og jeg er imponert av dette landet. I XXX har jeg venner. Da jeg vil gjerne arbeide og leve i Norge lærer jeg norsk språket hjemme. Jeg har norsk grunnleggende kunnskaper som jeg vil utvide. Derfor skal jeg ta del i et norsk kurs i Norge.
Jeg kunne tenke meg å arbeide sammen med Deres og ser frem til å høre fra Deres.


Med vennlig hilsen


TUSEN TAKK FOR HJELPEN !!!!!!!!!!
AnkeH
 
Beiträge: 3
Registriert: Do, 24. Jun 2010, 20:00
Wohnort: Leipzig

Re: Kan noen hjelpe meg med min Søknad?

Beitragvon Karsten » Mo, 07. Feb 2011, 23:08

Hei og velkommen til Norwegen-Freunde!

Jeg vil gjerne forsøke å hjelpe deg litt. Men husk at mitt morsmål også er tysk, altså ingen garanti... :wink:

AnkeH hat geschrieben:SØKNAD PÅ STILLING SOM GLASSMONTØR

Ok, men bruk ikke bare storbokstaver.

Under henvisning til Deres annonse på internett, søker jeg hermed på stillingen som glassmontør. Jeg er 31 år gammel, ugift og bosatt i Leipzig (Tyskland) med samboer.

Ok.

I mange år arbeider jeg som vindu- og dørenemontør ved XXX. Jeg har erfaring med produksjon og montasje av vinduer og dørene og jeg er vant til å arbeide mye.

Jeg har jobbet som vindu- og dørmontør i mange år. Jeg har erfaring med produksjon og montasje av vinduer og dører og er vant til å arbeide mye.

Min avgjørelse å leve i Norge har jeg truffet. Jeg var ofte i Norge og jeg er imponert av dette landet. I XXX har jeg venner. Da jeg vil gjerne arbeide og leve i Norge lærer jeg norsk språket hjemme. Jeg har norsk grunnleggende kunnskaper som jeg vil utvide. Derfor skal jeg ta del i et norsk kurs i Norge.

Nå har jeg bestemt meg å komme meg til Norge. Jeg har ofte vært der og er kjempeglad i dette landet. Også har jeg noen venner i xxx.
Fordi jeg gjerne vil arbeide og leve i Norge, har jeg begynt å lære norsk hjemme. Det er grunnleggende kunnskaper som jeg vil forbedre snarest mulig. Derfor kommer jeg til å delta på språkkurs i Norge.


Jeg kunne tenke meg å arbeide sammen med Deres og ser frem til å høre fra Deres.

Jeg kan godt tenke meg å jobbe sammen med Dem. Jeg stiller gjerne til et intervju og ser frem til å høre fra Dem.

Med vennlig hilsen

xxx


Norske arbeidsgivere satser på at du angir referanser.
Slutt brevet med f.eks. "Referanse: Hans Mustermann hos xxx, telefon 0123-456789. Snakker engelsk."

Ellers synes jeg at søknaden din er litt for formelt. Bruk Dem og Deres når du søker om jobb i en bank eller kanskje i kongehuset.
Uansett er søknaden din veldig bra når man husker at du er en utlending som begynte å lære norsk for kanskje et par måneder siden.

Mine erfaringer er at nordmenn ikke bryr seg veldig med at søkere skriver perfekt norsk. Dette gjelder i hvert fall jobb hvor spåket ikke er nøkkelen. Den som vil ta imot søknaden vil bli veldig fornøyd med språket ditt!

Lykke til!

Karsten
Bild

Ruut-wieß kritt mer ahnjeboore, en die Weech erinnjelaat,
wer en dä Südkurv opjewaaße, dä blieht ruut-wieß bess en et Jraav.
Karsten
NF-Mitglied
NF-Mitglied
 
Beiträge: 6523
Registriert: Mi, 07. Aug 2002, 22:20
Wohnort: Ruhrpott & Romsdal

Re: Kan noen hjelpe meg med min Søknad?

Beitragvon AnkeH » Di, 08. Feb 2011, 18:42

Hei Hei Karsten,

Du har hjulpet meg veldig. Mange takk :D

Ha det, Anke
AnkeH
 
Beiträge: 3
Registriert: Do, 24. Jun 2010, 20:00
Wohnort: Leipzig


Zurück zu Forum på norsk

Wer ist online?

Mitglieder in diesem Forum: 0 Mitglieder und 5 Gäste