Ostern im Hardangervidda ...

Aktivitäten unter freiem Himmel: Wandern, Klettern, Angeln, Skilaufen, Kanu/Kajak, Segeln, Tauchen

Ostern im Hardangervidda ...

Beitragvon Uli Stock » Do, 26. Feb 2004, 17:27

Hi an alle!

Erst mal ein großes Lob - diese Homepage ist wirklich supergut gemacht. :D Es macht mir viel Spaß, ab und zu hier vorbeizuschauen. Ich bin zwar seit 1978 Norwegen-Fan (genauer gesagt Skilanglauf-Fan in Norwegen - insbesondere im Frühjahr), aber viel im Internet surfen bleibt mir zu wenig Zeit ... :cry:

Jetzt habe ich ein aktuelles Problem: Ich wollte zusammen mit meinem Sohn (17) an Ostern im Hardangervidda vom 7.-12.4. die DNT-Hüttentour von Fagerheim nach Tuva mitmachen. Aber wg. Ostern ist die Teilnehmerzahl auf acht begrenzt und schon lange ausgebucht ...

Meine Frage: Kennt jemand eine Alternative zu DNT oder umgekehrt, hat jemand Lust, mit uns die Tour zu laufen?

Meldet Euch "massenhaft" ...

Liebe Grüße aus dem verschneiten Frankfurt!
Uli :super:
You can get it, if you really want!!!
Uli Stock

Re: Ostern im Hardangervidda ...

Beitragvon magne » Do, 26. Feb 2004, 18:34

Interesting tema.

Easter I go into Hardangervidda to help frends of me,transporting most of the things they need in the summer.
My frends are bringing kow`s into the mounten in the summer to give milk for butter and cheese. http://www.besso.no
Besso is not member of DNT. Besso is not far from Sandhaug.
Most of the skiturist`s come from RV 7 Hardangervidda, at Dyranut ,or they also start from Finse.Finse is part of my komune Ulvik.
I think you can go on your own in Hardangervidda.If you plan to go from Dyranut contact me.Most sertenly you then shuld come to Besso.
Of course you now that the weather in our mounten can be wery hard.
Meny peoples go in Hardangervidda in the easter.Every one that come to one of the hut`s vill get a bed,but some times you can get a bed together with other turists.

Helsing Magne
magne

Beitragvon Uli Stock » Do, 26. Feb 2004, 22:30

Dear Magne,

"tusen takk" for your fast response. I know that the weather in Hardangervidda could be very rough - I have been there for three times in my life. We experienced all: heavy snowstorm (we had to build a little snowhole), fog with temperatures +7 and "knall" sunshine and so on ... the whole range, norways nature can give! :)

May be we're starting from Dyranut (I thought, the RV7 is closed till May?), in this case I will send you an e-mail.

Thank you for your nice offer!
Uli :super:
Uli Stock

Beitragvon Uli Stock » Di, 09. Mär 2004, 14:18

Hi an alle!

Problem hat sich von selbst gelöst - sind über die Warteliste doch noch in die Oster-Tour aufgenommen worden ... :D

Jetzt brauchen wir nur noch das berühmte "norwegische Osterwetter". :wink:

Hilsen
Uli
Uli Stock

Zurück zu Friluftsliv