Suche Lerngruppe / emailkontakte

Til alle som vil prøve seg på norsk og de som kan hjelpe litt til

Re: Suche Lerngruppe / emailkontakte

Beitragvon Lucky » So, 07. Dez 2008, 20:33

Hei Dag, Bild,

mange takk for korrekturen din. Du ser at jeg er ikke i øving med Norsk. :-? Men jeg håper at jeg kan gjøre framsteger igjen.

dageng1 hat geschrieben:Jeg har hatt veldig mye å gjøre i det siste og det kommer jeg nok til å ha fremover også, men jeg skal prøve å bli flinkere til å titte innom fra tid til annen, og forhåpentligvis greier vi å få norsken din på stø kurs igjen. 8) :D

Jeg gleder meg om du har tid å titte innom forumet dette og kurset oss :wink:

Hilsen
Lucky
Bild
Lucky
 
Beiträge: 79
Registriert: Mi, 04. Jun 2008, 18:53
Wohnort: Bayern

Re: Suche Lerngruppe / emailkontakte

Beitragvon dageng1 » Mo, 22. Dez 2008, 20:25

Hei Lucky!

Tenkte jeg skulle komme med en liten julehilsen fra Norge.

Framsteg bøyes ikke i tall. Det bøyes slik:
Framsteg - framsteget - (flere) framsteg - framstegene

Lucky hat geschrieben:Jeg gleder meg om du har tid å titte innom forumet dette og kurset oss


Du har nok misforstått det jeg skrev. Jeg skrev ikke at jeg har tid, men at jeg skal prøve å "ta" meg tid.

men jeg skal prøve å bli flinkere til å titte innom fra tid til annen


Dvs. at jeg skal prøve å sjekke innom forumet "fra tid til annen" (av og til - ab und zu).

God jul og mange julehilsener fra Norge!
Bitte korrigiere mein Deutsch nach Schreibfehlern.
dageng1
 
Beiträge: 41
Registriert: So, 08. Jun 2008, 23:09
Wohnort: Oslo, Norge

Re: Suche Lerngruppe / emailkontakte

Beitragvon wilma » Mo, 23. Mär 2009, 19:21

Heisann,
ich bin seit heute neu im Forum und auch Neuling in Sachen Sprachkurs und auf der Suche nach einer Lerngruppe Norwegisch. Ich besitze das 1. Lernpaket Norwegisch aktiv und kann es eigentlich sehr empfehlen.( Das Folgepaket, indem auch ein telef. Teil enthalten war,war mir momentan etwas zu teuer) Der sprachliche Kontakt, also Austausch in norwegischer Sprache live, der fehlt mir dennoch. Ich kann zwar die bis dahin gelernten Vokabeln und die Texte verstehen, aber das Sprechen ansich und die Aussprache fällt mir schwer. Kurzum, wenn ich abruppt auf norwegisch sprechen müßte, stände ich erst mal auf dem Schlauch. Gehts jemandem genauso??
Liebe Grüße vom Niederhrein
Wilma
wilma
 
Beiträge: 7
Registriert: Mo, 23. Mär 2009, 19:03
Wohnort: Bocholt NRW

Vorherige

Zurück zu Nybegynnere

Wer ist online?

Mitglieder in diesem Forum: 0 Mitglieder und 3 Gäste

cron