Hei på dere,
nå skal jeg fortelle litt om meg selv og veien til forumet kanskje... jeg er 28 år, og var i Norge for første gang for 7 år siden.
Jeg klarte å komme hit gjennom et særdeles dødt forum fra DNF hvor jeg fant en hint hit! Ellers er grunnen til å ha lært språket forelskelsen med en nordmann og Norge.
Jeg har egentlig aldri hatt planer om å reise dit eller bo der, men siden jeg syntes det var kjekt å kunne forstå morsmålet til ham besøkte jeg et norskkurs på aftenskolen. Deretter måtte kjæresten, som hadde vært utvekslingsstudent i Tyskland, tilbake til Norge etter endt studiet pga. verneplikten. Jeg ble med til Norge, fikk meg en jobb som au pair praktikant, og fortsatte i vanlig jobb i sosialsektoren i Oslo kommune som praksis for studiet mitt. Jeg falt egentlig med det samme for landet og menneskene omkring meg
Etter et år måtte jeg tilbake til Tyskland for å fortsette studiet mitt, men jeg har et stort ønske om å kunne flytte tilbake til Norge, fordi jeg føler meg mer "hjemme" der på en måte, selv om jeg ikke har sett altfor mye av landet. (men vent, så skal jeg...)
For tiden jobber jeg som sosionom i en stor barneverninstitusjon i Tyskland, og venter på at arbeidsmarkedet har 2 stillinger å tilby på samme sted, og så er jeg ikke helt klar over hva jeg kan få for utdanningen min i Norge, hva de godkjenner osv... og dessuten hele haugen av spørsmål som følger med planen om å skifte "landet". Når jeg har fri driver jeg med mye forskjellig, stortsett er jeg glad i turer med motorsykkel, seilflyving, jogging, spille gitar, lage mat for eller med venner, leser, mailer, språk... alltid på utkikk etter folk med lignende interesser, og etter at det norske stambordet i byen min døde ut pga. "nordmennmangel" skiftet jeg til internett isteden...ikke like bra som livet, og altfor aofte avhengig av en ustabil og gammel PC....men....
Jeg prøver å dra til Norge i feriene, besøke familie og venner, og siden jeg klarte å kjøpe en motorsykkel skal jeg veldig gjerne reise dit med den neste gang...det blir vel til sommeren. Skal så gjerne dra på langtur til Lofoten en gang med "sykkelen", og tilbake ved kystlinja, noe sånt....
Nok drømmer og nok for i dag....
Mange hilsen fra
moonie