[quote="gullfisken"]Men som kjent bor jeg jo ikke i Norge.. quote]
Nei, det var jeg ikke kjent med. Hvor står det?
Hestehoven - den første blomsten som en vanligvis ser om våren - så deilig å høre om den. Det er "barndommens blomst" for meg - den første blomsten som ungene kom hjem med - "se mamma - jeg har plukket en blomst til deg!" - og så måtte man jo sette den knuvlete lille stengelen i et bitte lite glass med vann og stille på bordet. Det var vel den fineste, lille blomsterbuketten av alle. Hestehoven har jeg faktisk i det hele tatt ikke sett her i begynnelsen av Eifelområdet, men de står vel oftest også i leirholdig jord. Det er rart hvordan man plutselig oppdager at "noe" mangler ved våren...
Har lett etter blåveis her, men foreløpig har jeg ikke funnet noen. Trodde egentlig at blåveis trives på kalkholdig jord som det er her, men de "glimrer med sitt fravær". Det er kanskje for fuktig? Hvitveis er det masse av, og det er herlig å se hvordan de i tusentall og som store hvite tepper dekker skogbunnen.
Idag ser det forresten ut som om himmelen har falt ned - tåka ligger over åkrene og det er grått og fuktig her i vesten. Altså blir det en deilig inne-dag foran staffeliet!
Ha en riktig fin vårdag!
Karin