Hei alle sammen!
Det forundrer meg litt at det skrives så lite om årets Melodi Grand Prix her i dette forumet. Er arrangementet rett og slett for uinteressant? Jeg tror ikke det. Og takket være de fargerike og spennende glamrockerne fra Wig Wam er det jo klare norske elementer i dette tema slik at det hele absolutt fortjener en plass her i denne spalten.
Hva syntes dere om “In My Dreams”??? Personlig likte jeg sangen fantastisk godt og har gjerne gitt mine egne 12 poeng til Wig Wam. Selv om gruppa kanskje gjør en annen musikk enn Melodi-Grand-Prix-entusiastene pleier å elske, så var de musikalsk sett klart best! Så synd at tyskerne så det helt annerledes og ikke en gang ga Norge et eneste poeng.
Sølvet mitt gikk til Moldova, bronsen til Sveits. Men musikksmakene varierer selvfølgelig stort, og dette gjør arrangementet ekstra spennende.
Og Tyskland? Jeg synes det hjelper lite å gi skylda til andre, nemlig Europa (som etter produsentene „ikke liker Tyskland eller tysk musikk“, bare tull dette!) eller til melodiens egne historie, nei! Faktum er at Gracia bare var representert i Kiev fordi hennes sang var den minst dårlige av 10 dårlige melodier i den nasjonale Grand-Prix-finalen. Og slik har du ikke noen sjanse ute i Europa der konkurransen tas mye mer alvorlig og man allerede i bredden satser på kvalitet.
Det ville glede meg om flest mulig av dere tar stilling til årets Melodi-Grand-Prix-utgave også.
Hilsen Menneskejerven