Norsk fotball

Dette er tenkt for kommunikasjon mellom nordmenn og norgesentusiaster. Det skal også tjene til språkopplæring og fordypning av norskkunnskaper. Innlegg på norsk er ikke bare tillatt, men til og med ønsket!

Re: Norsk fotball

Beitragvon Menneskejerven » Mi, 15. Jun 2005, 16:48

Dette hørtes ukvalifisert ut, Johannes. :-?
Menneskejerven
NF-Stammbesucher
NF-Stammbesucher

Beitragvon nattmannen » Do, 16. Jun 2005, 0:52

jo, johannes.. det hørtes ikke bare ukvalifisert men også udifferensert ut 8)

vel, uansett.. jeg heier på SIF og VIF :D
Carpe noctem!
nattmannen
NF-Stammbesucher
NF-Stammbesucher

Beitragvon Johannes74 » Do, 16. Jun 2005, 14:32

tema var norsk fotball og det er min oppfattning og mening av fotball og norsk fotball og nasjonalmannskap osv., men det var veldig morsomt å få reaksjon med en gang....veldig morsomt
jeg tenker på alle stakkars husmødre og ektefelle som hater fotball av forskjellige grunner-en interessant tema kunne være hvor mange ekteskap går til helvete pga. fotball, hvor mange vold fins hjemme i norske hjem pga fotball, hvor mange spiller seg avhenging og setter familien i økonomisk fare pga fosballtipping og hvor mange falske, useriøse fotballkontrakter fins i norge, hvor noen tjener seg til mangemilliønærer og fattig spiller fra afrika få nesten ingenting, men bare heia på brann og ålesund og molde og gi faen i verden...
med hilsen
en dag uten trening er en dag uten mening og bare kjedelige mennesker kjeder seg! Ha det på badet!
Johannes74
NF-Stammbesucher
NF-Stammbesucher

Beitragvon nattmannen » Do, 16. Jun 2005, 15:13

jaja.. jeg vet ikke helt hvor denne bitterheten kommer fra.. har vel ikke nok fantasi..
det å følge med et fotballag innebærer jo ikke nødvendigvis vold og jeg personlig tror at det er flere ekteskap som går i vasken pga utroskap enn pga fotball..

at fotball er først og fremst forretning har vi visst i ganske lang tid nå og vi er nok neppe så blåøyde ikke å kunne se bak fassaden og å se at heller ikke i norge er alt bare fryd og solskinn..

når man tar alt dette i betraktning og likevel heier på et eller annet lag viser det vel neppe hvor ignorante vi er.. heller at vi er litt patriotiske og vi støtter "vårt" lag.. og dermed også gjerne vår by eller region.. og jeg vet ikke helt om det er så ille..

du bør i hvert fall ikke bare se sort og hvit, johannes..
Carpe noctem!
nattmannen
NF-Stammbesucher
NF-Stammbesucher

Beitragvon Menneskejerven » Fr, 17. Jun 2005, 20:03

Jeg kan bare gjenta at det er håpløst, ukvalifisert og ustrukturert det du skriver, Johannes. Fotball er en naturlig del av livet verden rundt og er i grunnen like mye underholdning som teater, musikk eller hva som helst. Jeg våger imidlertid å påstå at du ikke fordømmer kulturarrangementer for familieødeleggelse, økonomiske problemer, useriøsitet og noe urettferdig lønnsnivå heller. Tvert imot, jeg tror du har et problem med at du er litt utenfor når du er på fest eller på jobb og mannsfolkene diskuterer fotball. Det er nok bedre at du forsøker å følge litt med også og dermed utvider horisonten istedenfor å bare dømme fotballen jord og ned. Lykke til!
Menneskejerven
NF-Stammbesucher
NF-Stammbesucher

Beitragvon Linda » Mo, 20. Jun 2005, 11:25

Brann - Rosenborg 4-1!!!
Jippi!!!!!!!!!!!!!!
Byen e Bærgen å laget e Brann. Hehehe.
Joahnnes utsagnene dine er bare helt bak mål ;)
Grüsse,
Linda
Linda
NF-Stammbesucher
NF-Stammbesucher

Beitragvon Menneskejerven » Mo, 20. Jun 2005, 19:27

Gratulerer, Linda. Rosenborg kunne ha blitt nr. 2 i tabellen med en bortseier i Bergen, men så gikk det helt omvendt. Brann ligger godt an synes jeg, Start kommer sikkert til å sprekke til høsten. Lykke til videre!!!
Menneskejerven
NF-Stammbesucher
NF-Stammbesucher

Beitragvon Linda » Mo, 20. Jun 2005, 19:38

det merkelige er, jeg mener å huske at Branns tort sett spiller dårlig om våren/sommeren men ganske bra om høsten. Får håpe de har en konstant god prestasjon i år.. seriegullet burde lande i Bergen synes jeg ;) Men så er jeg absolutt ikke objektiv
Grüsse,
Linda
Linda
NF-Stammbesucher
NF-Stammbesucher

Beitragvon Menneskejerven » Mo, 20. Jun 2005, 22:02

Norsk fotball fortjener en forandring etter så mange år med Rosenborg på rad. Og Brann kunne være en velkommen arvtager. De er jo et absolutt publikumslag også, og slike klubber vil vi se helt oppe. Så hvis de virkelig er enda bedre om høsten… :)

Har faktisk sett Brann i en cupfinale på Ullevaal noen gang, nærmere bestemt i 1987. Da tapte de 0-1 mot Bryne, e.e.o. Jeg var der sammen med en gjeng fra Bryne, så jeg holdt med Jæren-klubben som fremdeles imponerer meg. Men det var moro det. En norsk cupfinale er en riktig fotballfest!
Menneskejerven
NF-Stammbesucher
NF-Stammbesucher

Vorherige

Zurück zu Forum på norsk