Nytt nettsted - Luftfartshistorisk Forening Tromsø: Skattøra

Dette er tenkt for kommunikasjon mellom nordmenn og norgesentusiaster. Det skal også tjene til språkopplæring og fordypning av norskkunnskaper. Innlegg på norsk er ikke bare tillatt, men til og med ønsket!

Nytt nettsted - Luftfartshistorisk Forening Tromsø: Skattøra

Beitragvon Terje Brantenberg » Sa, 08. Feb 2003, 2:16

Jeg er leder av Luftfartshistorisk Forening Tromsø og vil gjerne informere om at vi har nettopp åpnet et nytt nettsted med mye informasjon om flyhistorien i Tromsø området, spesielt om Skattøra sjøflystasjon 1938-75. Skattøra var base for Luftwaffe og Lufthansa 1940-45. Vi er i ferd med å legge ut mer informasjon, foto og tekster om bl.a. den tyske virksomheten på Skattøra og er meget interessert i kontakt med personer som hadde tjeneste her, eller med etterkommere, og som kan ha informasjon eller materiale til bruk i vårt dokumentasjonsarbeid!

Adressen til nettestedet er: http://www.skattora.com. Vi håper snart å få stoffet lagt up på tysk og engelsk! Foreningen er også engasjert i overføringen av en Junkers Ju52 maskin - som ble hevet fra Hartvig vatnet ved Narvik (en av fire maskiner) fra kamphandlingene våren 1940 - til Tromsø. Hensikten er å restaurere og stille ut maskinen i hangarbygget på Skattøra.

Jeg er selv ansatt på Tromsø Museum og kan kontaktes direkte på epost - terjeb@tmu.uit.no, eller på faks: (+47)77 74 55 20, eller per brev: Lars Thøringsvei 10, N-9006 Tromsø.

Terje Brantenberg
Terje Brantenberg
 
Beiträge: 2
Registriert: Sa, 08. Feb 2003, 1:50
Wohnort: Tromsø

Re: Nytt nettsted - Luftfartshistorisk Forening Tromsø: Skat

Beitragvon AnjaH » Mi, 26. Feb 2003, 11:53

Hei Terje,

Det høres interessant ut… Nei desverre, jeg kjenner ingen som kunne bidra til dette men hvis du trenger hjelp med oversettningen bare si ifra.

Lykke til,

Anja
AnjaH
 
Beiträge: 5
Registriert: Fr, 15. Nov 2002, 14:57
Wohnort: Landkreis FS


Zurück zu Forum på norsk

Wer ist online?

Mitglieder in diesem Forum: 0 Mitglieder und 1 Gast