Krig -ferie

Dette er tenkt for kommunikasjon mellom nordmenn og norgesentusiaster. Det skal også tjene til språkopplæring og fordypning av norskkunnskaper. Innlegg på norsk er ikke bare tillatt, men til og med ønsket!

Krig -ferie

Beitragvon magne » So, 23. Mär 2003, 15:22

Siden eg bur i Ulvik og det her er stor turisttrafikk ,har vi merka at det er ein god del avbestillingar og litt vent og sjå haldning i markedet.
Kona mi driv turistkontoret i Ulvik og dei registrerer at no ventar det utenlandske markedet for å sjå kor det går.
Samtidig kan krigen få nordmenn til å reise meir i sit eige land.Nordmenn er som kjent svært reiseglad spesielt til varmare land som Spania osv.
Trur de at dette sjer i Tyskland.Vil fleire kome til Norden eller?
I Norge er det fremdeles vinter.Vi går no fram mot den finaste tida på året her i Hardanger

Helsing Magne
magne

Re: Krig -ferie

Beitragvon Bjørn » Mo, 24. Mär 2003, 13:53

Trur de at dette sjer i Tyskland.Vil fleire kome til Norden eller?

Hei Magne,
det er'che godt og vetta, sa onkeln min støtt. :roll:
Nei, alvorlig nå: Jeg tror ikke personlig på at turisttraffiken helst i Norge vil skjønne noen stor forskjell p.g.a. krigen i Irak. Det som kommer til å bli berørt er sikkert turisttraffiken til Tyrkia, Golfregionen og Israel og dessuten oversea-flyruter, for eksempel til Amerika osv. Turister setter mest stor pris på sikkerhet og at flere blir i landet det er sansynligvis slik her også. Men på den annen side er en Norgestur ikke akkurat kjent som sikkerhetsrisikabel altså. Jeg synes, det som teller mer, er at flere nekter alt for store utgifter i usikkre tider. Og det du kan regne på er at ferie i Norge er storsett dyrer enn i Tyskland.
Hjertelig hilsen
Bjørn :wink:
Vennlig hilsenBild
Bjørn
NF-Stammbesucher
NF-Stammbesucher

Zurück zu Forum på norsk