Udi

Dette er tenkt for kommunikasjon mellom nordmenn og norgesentusiaster. Det skal også tjene til språkopplæring og fordypning av norskkunnskaper. Innlegg på norsk er ikke bare tillatt, men til og med ønsket!

Udi

Beitragvon Imsewims » Mi, 25. Okt 2006, 19:11

heisann!
ville bare fortelle at jeg var på udi i går, for å få et stempel i passet mitt (oppholdstillatelse). Siden jeg nå er gift med en nordmann, søkte jeg om "familieinnvandring" istedenfor vanlig eøs-arbeidstillatelse, slik at jeg om tre år kan søke om bosettingstillatelse.
Men... det jeg egentlig ville fortelle var at jeg satt og venta i 2,5 timer!!!!! Kom kl 8:45 og fikk kølapp nr 126 (!!!!!) mens de holdt på med nr 25 akkurat da.
Tidligere kunne jeg ordne alt via posten, men nå må jeg møte opp, siden jeg får et stempel i posten.

Jeg gleder meg til neste år.... :roll:
Imsewims
NF-Stammbesucher
NF-Stammbesucher

Re: Udi

Beitragvon pannekakelansk » Mi, 25. Okt 2006, 22:28

Hei Imsewims.
Tar det med en smil. I fjor der jeg skulle dit for å hente oppholdstillatelsen var jeg der kort foran de har åpnet - så rund ti på åtte. Og det var 84 mennesker foran meg i køen. Og det var en regnværs dag og det var kald ute...
Hvis du vil få første plass i køen må du antagligvis komme klokken 04:00 :)

Ha det

Pannekakelansk
pannekakelansk
NF-Stammbesucher
NF-Stammbesucher

Beitragvon Imsewims » Do, 26. Okt 2006, 20:02

jo da, jeg visste jo hvordan det var der. Før, på det gamle politihuset på Grønland, var det jo enda verre! Der var det nesten ikke sitteplasser og man måtte luske rundt i gangene der.
Jeg hadde med meg strikketøy og "Der Schwarm" og så gikk jeg ut en tur og tok en kaffe.
Pytt pytt. Nå er det i alle fall gjort!
Imsewims
NF-Stammbesucher
NF-Stammbesucher

Beitragvon Lavskriken » Fr, 27. Okt 2006, 16:24

Hei, Imsewims!

Kan du kanskje forklare for oss ikke i Norge boende her i forumet, hva som betyr "Udi"? En forkortelse til en norsk myndighet - men hva heter den? Jeg liker ikke forkortelser!

Hilsen! Lavskriken
Lavskriken
NF-Stammbesucher
NF-Stammbesucher

Beitragvon Jesco » Fr, 27. Okt 2006, 20:55

Lavskriken hat geschrieben:Hei, Imsewims!

Kan du kanskje forklare for oss ikke i Norge boende her i forumet, hva som betyr "Udi"? En forkortelse til en norsk myndighet - men hva heter den? Jeg liker ikke forkortelser!

Hilsen! Lavskriken

Hva med "Utlendingsdirektoratet"?!

Jesco
Jesco
NF-Stammbesucher
NF-Stammbesucher

Beitragvon Imsewims » Fr, 27. Okt 2006, 21:49

Åh, unnskyld!
Ja, det er Utlendingsdirektoratet, det er de som behandler søknader om oppholdstillatelse.
Linken http://www.udi.no har blitt brukt så mye her, trodde at de fleste visste hva det var!
Imsewims
NF-Stammbesucher
NF-Stammbesucher

Zurück zu Forum på norsk