Er dette forumet...

Dette er tenkt for kommunikasjon mellom nordmenn og norgesentusiaster. Det skal også tjene til språkopplæring og fordypning av norskkunnskaper. Innlegg på norsk er ikke bare tillatt, men til og med ønsket!

Er dette forumet...

Beitragvon Frøken Ur » So, 28. Jan 2007, 20:33

allereie død eller kor er alle dei som kan lite grann norsk? Bortsett frå Lavskrikens innlegg har eg ikkje sett noke nytt her inne i fleire uker. Ka er det som skjedde? Gjekk eg glipp av noke eller har alle blitt redde for å leggje noke inn her :?:
Frøken Ur
NF-Stammbesucher
NF-Stammbesucher

Re: Er dette forumet...

Beitragvon hobbitmädchen » Mo, 29. Jan 2007, 12:20

Nei, vet ikke hva som skjedde her :?: :!: Ingen som har lyst å skrive på norsk?! Det var da litt synd da...

Høyr ikkje på om dei skrik du er feig. Om kruna di skjelv, så er rota di seig.
Lat fredstanken fylle ditt heile sinn, og lat ikkje tvilen få trengje seg inn.

Gåte
hobbitmädchen
NF-Mitglied
NF-Mitglied

Beitragvon Jokey » Mo, 29. Jan 2007, 13:24

Men hva skal vi skrive om? Hvor fint det er å snakke norsk? :-) Tror mange velger andre rubrikker om de vil belyse noe/stille spørsmål om noe.

Og de fleste er jo tyskere, har jeg inntrykket av. Og hvorfor skal tyskere samtale på norsk?
Noen barn er gule, men det er utenpå
Og hvis jeg spør så svarer du at smurfene er blå
Jokey

Beitragvon Lurejoker » Mo, 29. Jan 2007, 13:32

Jeg fikk faktisk beskjed om at det jeg skrev ikke var norsk i går, og etterpå også klager på tysken min, så jeg tror jeg gir opp.
Ich plane mein Leben nicht, sondern ich lebe es!
To sjeler, én tanke...
Lurejoker

Beitragvon hobbitmädchen » Mo, 29. Jan 2007, 14:07

Oi, fikk du det?! Her i forumet?!
Det fins folk i denne verden som tror at de kan alt bedre enn alle andre. Men ikke la deg avskrekke av dem da! Og hvis det var en tysker som sa det, så bare drit i det! Jeg hører heller på nordmenn som sier at jeg er veldig flink enn på tyskere som sier at norsken min er forferdelig :)

Gåte
hobbitmädchen
NF-Mitglied
NF-Mitglied

Beitragvon Harald96 » Mo, 29. Jan 2007, 14:11

Lurejoker hat geschrieben:Jeg fikk faktisk beskjed om at det jeg skrev ikke var norsk i går,

Ihvertfall ikke fra meg!! :D

Ikke gi opp!! :P
Wohl dem, dem Seefahrt ein Geheimnis blieb!
Harald96
NF-Stammbesucher
NF-Stammbesucher

Beitragvon Frøken Ur » Mo, 29. Jan 2007, 16:48

Jokey hat geschrieben:Og hvorfor skal tyskere samtale på norsk?

For å lære seg språket, kanskje? Jeg har sikkert ikke så stort behov for det, det er faktisk tysk som jeg snakker langt mindre i forhold til norsk, men jeg synes der er lite grann trist at det er såpass liten trafikk akkurat her inne i denne delen av forumet.
Frøken Ur
NF-Stammbesucher
NF-Stammbesucher

Beitragvon hobbitmädchen » Mo, 29. Jan 2007, 17:09

Det synes jeg også!
Bor i Norge nå for tida, men det er ikke så masse norsk som jeg ønsker siden jeg jobber sammen med internasjonalt folk...
Så det hadde vært koselig med litt mere trafikk inni her :)

Gåte
hobbitmädchen
NF-Mitglied
NF-Mitglied

Beitragvon Jokey » Mo, 29. Jan 2007, 17:50

Frøken Ur hat geschrieben:
Jokey hat geschrieben:Og hvorfor skal tyskere samtale på norsk?

For å lære seg språket, kanskje? Jeg har sikkert ikke så stort behov for det, det er faktisk tysk som jeg snakker langt mindre i forhold til norsk, men jeg synes der er lite grann trist at det er såpass liten trafikk akkurat her inne i denne delen av forumet.

Det var faktisk ikke ment som kritikk, jeg sikter til tyskere seg i mellom. Sier bare at jeg har inntrykket av at de fleste her er tyskere, og de velger åpenbart den tyskspråklige delen av forumet, hvor de da også, naturlig nok, debatterer seg i mellom på tysk. Da er det ikke så rart at forum på norsk står stille.

Et lite apropos: Jeg har ved flere anledninger i dette forumet fått kritikk for å skrive på norsk på chatten, fordi tyskerne ønsket å praktisere sitt eget språk, da de var underernært på det, eller lignende. Da er det ikke så rart man til tider får delvis inntrykk av at dette forumet er en ghetto for eksil-tyskere i Norge.

Greit nok, jeg ville syntes det hadde vært veldig unaturlig å samtale med en annen nordmann på et annet språk enn norsk. Mulig jeg er alene om det.

Ja til flere utvekslingsvennskap, gjerne over forum på norsk! :lol:
Noen barn er gule, men det er utenpå
Og hvis jeg spør så svarer du at smurfene er blå
Jokey

Beitragvon Lurejoker » Mo, 29. Jan 2007, 18:20

Jeg må si at jeg ikke tar meg så veldig nær av at tyskere (på chatten) prøver å rette på norsken min, ettersom jeg er temmelig sikker på at jeg kan morsmålet mitt bedre enn dem. :wink:
Zuletzt geändert von Lurejoker am Mo, 29. Jan 2007, 19:58, insgesamt 1-mal geändert.
To sjeler, én tanke...
Lurejoker

Beitragvon hobbitmädchen » Mo, 29. Jan 2007, 18:43

Oi, du er norsk ja! Hehe, det var morsomt ja :lol:

Ja, av og til har jeg følelsen at jeg ikke klarer å snakke et språk uten feil :wink: Men det er pga at jeg må snakke og tenke i tre språk for tida. Og da blir det bare tull iblant.

Gåte
hobbitmädchen
NF-Mitglied
NF-Mitglied

Beitragvon Lurejoker » Mo, 29. Jan 2007, 19:42

Kombinasjonen tysk chatting, norsk lesing, kroatisk musikk og engelsklekser kan - etter hva jeg har erfart - ha en viss negativ virkning på sistnevnte :lol:
Så jeg skjønner hva du mener :wink:
Samtidig kan en slik språkblanding resultere i mange nye og svært interessante ord.
To sjeler, én tanke...
Lurejoker

Beitragvon fjordheksa » Mo, 29. Jan 2007, 19:44

Jeg hadde likt å forsette med forumet på norsk, og jeg trenger i hver fall å trene norsken min :oops: :-? ..har bare ikke vært så mye innom forumet i det siste i det hele tatt, det ble vel mer chat da... :) og der synes jeg det er kjempegøy å kunne blanne begge språk - og håper at alle de som også liker det ikke forsvinner :cry: De som bare vil snakke enten norsk eller tysk får gjøre det - alt er vel lov så lenge det er hyggelig??? :wink:
Zuletzt geändert von fjordheksa am Di, 30. Jan 2007, 21:13, insgesamt 1-mal geändert.
Det er aldri for sent til å bli det du kunne ha vært. (M. A. Evans)
fjordheksa

Beitragvon hobbitmädchen » Mo, 29. Jan 2007, 20:09

Lurejoker hat geschrieben:Samtidig kan en slik språkblanding resultere i mange nye og svært interessante ord.

Ja, og man kan snakke flere språk i en hel setning faktisk 8) Jeg griper meg i å bruke norske ord som "faktisk" i tyske setninger og da kan det også bli "faktisch" :wink: Og det fins noen ord på norsk som kan uttrykke noen situasjoner mye bedre en et tysk ord og da begynner jeg å rotere og sjonglere med språkene 8)
Og så hender det at du snakker feil språk med feil person :wink:

Gåte
hobbitmädchen
NF-Mitglied
NF-Mitglied

Beitragvon Heico-M » Di, 30. Jan 2007, 14:33

Spørsmål: hvor mange "ekte" nordmenn finnes egentlig her i forumet. Min inntrykk er, at de er veldig underrepræsentert. Det ville være bra at man ikke kun snakker med tyskere i Norge men også med nordmenn i Norge, Tyskland (eller Bangkok :lol:)

Hvor er dere???
Hilsen

Heico Bild
"Es herrschte eine typisch norwegische Stimmung - niemand sagte ein Wort." Varg Veum
Heico-M
NF-Stammbesucher
NF-Stammbesucher

Nächste

Zurück zu Forum på norsk