lyst til å oversette 10 sider tekst om maling av gamle hus ?

Dette er tenkt for kommunikasjon mellom nordmenn og norgesentusiaster. Det skal også tjene til språkopplæring og fordypning av norskkunnskaper. Innlegg på norsk er ikke bare tillatt, men til og med ønsket!

lyst til å oversette 10 sider tekst om maling av gamle hus ?

Beitragvon eggebo » So, 28. Jun 2009, 17:38

jeg ble bedt om det, men mangler tid. jeg betaler 400 kroner for å slippe å gjøre det.
men det er en bursdagsgave og må være derfor ferdig den 6.juli.
brosjuren er del av en dugnadsarbeid som noen interesserte driver med og skal publiseres i svert begrenset antall på tysk , polsk og norsk/ svensk. det er ikke så hårreisende viktig at det stemmer hvert ord nøyaktig med originalen. teksten kan gjerne forenkles litt .
bare ta kontakt.
eggebo
 
Beiträge: 15
Registriert: Fr, 23. Mai 2008, 21:03

Re: lyst til å oversette 10 sider tekst om maling av gamle hus ?

Beitragvon *Munin* » So, 28. Jun 2009, 19:32

eggebo hat geschrieben:jeg ble bedt om det, men mangler tid. jeg betaler 400 kroner for å slippe å gjøre det.
men det er en bursdagsgave og må være derfor ferdig den 6.juli.
brosjuren er del av en dugnadsarbeid som noen interesserte driver med og skal publiseres i svert begrenset antall på tysk , polsk og norsk/ svensk. det er ikke så hårreisende viktig at det stemmer hvert ord nøyaktig med originalen. teksten kan gjerne forenkles litt .
bare ta kontakt.


Jaja...og månen er en ostekake...
Hva tror du egentliug hvor dum folk er... først leter du etter noen som vil male ditt gamle hus og nå plutselig er det en brosjyre...dugnadsarbeit osv.
Hvis du nå vil bruke polakker til å male huset ditt så forklar dem selv hva de skal gjøre og hvordan.

AMEN
Denk ich an Deutschland in der Nacht, dann bin ich um den Schlaf gebracht... ( H. Heine )
*Munin*
NF-Stammbesucher
NF-Stammbesucher
 
Beiträge: 231
Registriert: Fr, 22. Feb 2008, 15:59
Wohnort: Rogaland

Re: lyst til å oversette 10 sider tekst om maling av gamle hus ?

Beitragvon Barney Bär » So, 28. Jun 2009, 20:13

aah, munin, jeg har savnet deg så mye. :lol:

du har glemt å nevne noe om "skikkelig betaling". kommer jo an på tekstmengden og -størrelsen, men 40 kr per side er ikke berusende....
Barney Bär
NF-Stammbesucher
NF-Stammbesucher
 
Beiträge: 2053
Registriert: Do, 10. Aug 2006, 0:13

Re: lyst til å oversette 10 sider tekst om maling av gamle hus ?

Beitragvon Kviknedøle » So, 28. Jun 2009, 21:20

Barney Bär hat geschrieben:men 40 kr per side er ikke berusende....


kanskje trenger man en rus for å oversette denne teksten for 400 NOK :lol: :lol: :lol:
Mvh
Rainer

"Blunder du også, din enøyde djevel, sa mannen - han skulle træ en tråd i nåla."
Kviknedøle
NF-Stammbesucher
NF-Stammbesucher
 
Beiträge: 419
Registriert: Mi, 14. Mai 2008, 12:59
Wohnort: Kvikne / Tynset kommune / Fylke Hedmark

Re: lyst til å oversette 10 sider tekst om maling av gamle hus ?

Beitragvon Schnettel » So, 28. Jun 2009, 22:56

Barney Bär hat geschrieben:du har glemt å nevne noe om "skikkelig betaling". kommer jo an på tekstmengden og -størrelsen, men 40 kr per side er ikke berusende....
Dersom sidene er A8 og skrifttypen Verdana36 er det jo et godt tilbud... :lol: :lol: :lol:
Når livet gir deg sitroner - be om Tequila og salt!
Schnettel
NF-Mitglied
NF-Mitglied
 
Beiträge: 4937
Registriert: Sa, 05. Jul 2003, 15:41
Wohnort: Rognan - 67 grader nord

Re: lyst til å oversette 10 sider tekst om maling av gamle hus ?

Beitragvon eggebo » Mo, 29. Jun 2009, 0:00

munin, du er vel litt tilbakestående eller hvorfor tror du at jeg trenger en norsk oversettelse som arbeidsinstruksjon til polske arbeider, når jeg har allerede teksten på polsk?
hvorfor tror du at huset mitt som ble malt i fjor (det var 2008 da jeg letet etter folk ikke 2009) må males på nytt allerede i år?

400 kroner er ikke betaling for jobben, det er beløpet som jeg er villig til å gi bort for å slippe å gjøre dette selv :D derfor leter jeg etter noen som har lyst til det. lyst betyr i dette tilfelle noen som liker å lese tysk og oversette dette på norsk. først og fremst tenker jeg på en tyskelskende nordmann, gutt eller jente.

munin jeg skjønner at du har vel ikke lyst til dette heller, men hvorfor plager du snille folk med det stygge tullpratet ditt ? gjør det som jeg gjør og les heller en norsk bok...
eggebo
 
Beiträge: 15
Registriert: Fr, 23. Mai 2008, 21:03

Re: lyst til å oversette 10 sider tekst om maling av gamle hus ?

Beitragvon Kviknedøle » Mo, 29. Jun 2009, 9:24

Eggebo, jeg tror du skal ta det med litt mer ro. :roll:
Mvh
Rainer

"Blunder du også, din enøyde djevel, sa mannen - han skulle træ en tråd i nåla."
Kviknedøle
NF-Stammbesucher
NF-Stammbesucher
 
Beiträge: 419
Registriert: Mi, 14. Mai 2008, 12:59
Wohnort: Kvikne / Tynset kommune / Fylke Hedmark

Re: lyst til å oversette 10 sider tekst om maling av gamle hus ?

Beitragvon Linda » Di, 30. Jun 2009, 14:38

Hvis de 400 kronene ikke er betaling for jobben, hva er så betalingen for jobben?

Og er det en bursdagsgave eller en dugnadsjobb?

Virker en smule søkt...
Grüsse,
Linda
Linda
NF-Stammbesucher
NF-Stammbesucher
 
Beiträge: 819
Registriert: Di, 26. Aug 2003, 11:20
Wohnort: Oberbayern

Re: lyst til å oversette 10 sider tekst om maling av gamle hus ?

Beitragvon eggebo » Di, 30. Jun 2009, 16:58

Linda hat geschrieben:Hvis de 400 kronene ikke er betaling for jobben, hva er så betalingen for jobben?

Og er det en bursdagsgave eller en dugnadsjobb?

Virker en smule søkt...



plagsom med så mange mistenksomme mennesker her . hvorfor er det en dugnadsjobb ? fordi det er noen interesserte mennesker som driver med brosjuren uten å få penger for det. det handler om gamle hus som nesten bare finns i grenseområdet polen- tschechien og tyskland. brosjuren skal oversettes på norsk fordi norge betaler 5 millioner euro til polen for kulturminnevern (slik ble jeg informert håper det stemmer) og de håper at brosjuren vil bidra at noe av disse middler kunne spesielt deklareres for å redde disse gamle husene i polen.
for min skyld kunne alle disse husene råtne bort, fordi jeg liker ikke gamle hus jeg har heller nye :D og jeg liker ikke polen særlig heller. synes det er rart at norge spenderer penge overhodet. men faren min er svært opptatt å redde disse. så han ba meg å oversette teksten. normalt ville jeg sagt nei men han er svært sta og har dessuten bursdag snart, så han ønsker det seg som bursdagsgave.

håper at det er nå nok info om dette. hvis du er norsk så kan du rette feilene mine, så lærer jeg i det minste noe nytt, linda.

hvis jeg oversette selv, som virker mest sannsynlig , så trenger jeg i hvert fall en nordmann som leser korrektur.
eggebo
 
Beiträge: 15
Registriert: Fr, 23. Mai 2008, 21:03

Re: lyst til å oversette 10 sider tekst om maling av gamle hus ?

Beitragvon Linda » Di, 30. Jun 2009, 17:19

For 400 kroner leser jeg gjerne korrektur men jeg oversetter ikke 10 sider, det er ganske mye og tar tid.

Og ja, jeg er norsk
Grüsse,
Linda
Linda
NF-Stammbesucher
NF-Stammbesucher
 
Beiträge: 819
Registriert: Di, 26. Aug 2003, 11:20
Wohnort: Oberbayern

Re: lyst til å oversette 10 sider tekst om maling av gamle hus ?

Beitragvon Barney Bär » Di, 30. Jun 2009, 20:43

:rofl:
hahaha, kjempeflott!
egentlig har jeg litt mer tull til saken, men siden eggebo har en sær-tysk sans for dårlige vitser, lar jeg heller være. :lol: *fnis*
Barney Bär
NF-Stammbesucher
NF-Stammbesucher
 
Beiträge: 2053
Registriert: Do, 10. Aug 2006, 0:13

Re: lyst til å oversette 10 sider tekst om maling av gamle hus ?

Beitragvon eggebo » Di, 30. Jun 2009, 21:55

he snille linda, tusen takk for tilbudet, kanskje jeg kommer til å være nødt til å takke ja. hvis ikke så :

http://www.youtube.com/watch?v=90ggijOUJTM

he kleine linda, ist doch immerhin mal ein angebot, vielleicht muss ich sogar drauf zurueckkommen, falls nicht dann :

http://www.youtube.com/watch?v=90ggijOUJTM

:D
eggebo
 
Beiträge: 15
Registriert: Fr, 23. Mai 2008, 21:03

Re: lyst til å oversette 10 sider tekst om maling av gamle hus ?

Beitragvon Linda » Di, 30. Jun 2009, 22:09

Man burde ikke akkurat fornærme den som kan hjelpe en....
Grüsse,
Linda
Linda
NF-Stammbesucher
NF-Stammbesucher
 
Beiträge: 819
Registriert: Di, 26. Aug 2003, 11:20
Wohnort: Oberbayern

Re: lyst til å oversette 10 sider tekst om maling av gamle hus ?

Beitragvon hobbitmädchen » Di, 30. Jun 2009, 22:21

Fornærme?! Ta det med et smil da 8)

Høyr ikkje på om dei skrik du er feig. Om kruna di skjelv, så er rota di seig.
Lat fredstanken fylle ditt heile sinn, og lat ikkje tvilen få trengje seg inn.

Gåte
hobbitmädchen
NF-Mitglied
NF-Mitglied
 
Beiträge: 8757
Registriert: Di, 10. Aug 2004, 14:56

Re: lyst til å oversette 10 sider tekst om maling av gamle hus ?

Beitragvon Barney Bär » Di, 30. Jun 2009, 22:45

huff for meg
Linda hat geschrieben:Man burde ikke akkurat fornærme den som kan hjelpe en....

Barney Bär hat geschrieben:eggebo har en sær-tysk sans for dårlige vitser, ...*fnis*
Barney Bär
NF-Stammbesucher
NF-Stammbesucher
 
Beiträge: 2053
Registriert: Do, 10. Aug 2006, 0:13

Nächste

Zurück zu Forum på norsk

Wer ist online?

Mitglieder in diesem Forum: 0 Mitglieder und 8 Gäste

cron