Hva gjør dere til jul?

Dette er tenkt for kommunikasjon mellom nordmenn og norgesentusiaster. Det skal også tjene til språkopplæring og fordypning av norskkunnskaper. Innlegg på norsk er ikke bare tillatt, men til og med ønsket!

Hva gjør dere til jul?

Beitragvon mørkeulv » Do, 23. Dez 2010, 19:12

Heisann!

Jeg håper alt står bra til! :) Jeg har bare et lite spørsmål om hva gjør dere til jul. :D Her i USA har vi litt førberedelse i dag (lille juleaften) og i morgen sitter vi sammen, ser på julefilmer og hører vi på musikk. Vi åpner julegaver til jul (morgen tidlig) og eg tror at vi også skal ha gjester... søsteren min og familien sin. :)

Men i kveld skal jeg drikke litt finsk gløgg (glögi på finsk og jeg kjøpte det i Hannover på finsk Weihnachtsmarkt :D) og spise litt norsk risengrynsgrøt og se på filmen «Reisen til julestjernen».

Og hva gjør dere til jul?

Alle gode ønsker fra Brittany
mørkeulv
 
Beiträge: 3
Registriert: Di, 21. Dez 2010, 0:42
Wohnort: USA

Re: Hva gjør dere til jul?

Beitragvon kacpi94 » So, 26. Dez 2010, 10:49

Hei ! Vi er nesten ferdig men jula, men i Polen ser det slik ut :

På julaften (24. desember) den hele familie spiser kveldsmat sammen, hører på musikk og åpner gaver. Senere ser vi på TV-en som vanlig, fordi det går alltid noe interessant i løpet av jula.

Den 1. juladagen familien min går hvert år til mormora mi, fordi hun kan ikke gå bort, skjønner dere. Og da kommer vi tilbake hjem og det hender alltid at noen besøker oss ( slik var det i går også ) :)
I dag ( den 2. juledagen ) er vi hjemme den hele tida og har en felles middag osv. Ingen spesielt i dag :P

Hilsen fra Polen ;)
kacpi94
 
Beiträge: 2
Registriert: So, 26. Dez 2010, 10:43


Zurück zu Forum på norsk

Wer ist online?

Mitglieder in diesem Forum: 0 Mitglieder und 5 Gäste