Bergenstest

Dette er tenkt for kommunikasjon mellom nordmenn og norgesentusiaster. Det skal også tjene til språkopplæring og fordypning av norskkunnskaper. Innlegg på norsk er ikke bare tillatt, men til og med ønsket!

Bergenstest

Beitragvon wemi » Sa, 08. Jan 2005, 22:04

Hei,

Jeg har funnet denne siden akkurat for to timer siden og er veldig glad.
Jeg har bodd i Bergen i 2 måneder men må desverre tilbake til Tyskland om en måned. Der kommer jeg å bo i Essen og vet ikke om det fins noen som er norsk eller kan snakke norsk. Jeg vil i alle fall lære videre da jeg skal studere psykologi i Bergen til sommeren. Jeg har kjøpt mange hørspiller fordi jeg er så redd for ikke å høre den norske språk i det hele tatt. Kjenner dere noen i Essen eller område? Det skal ikke bli et språkkurs fordi jeg har ikke råd...

Nå lærer jeg for Bergenstesten som finner sted den 21. januar. Jeg lærere norsk siden 3 måneder og jeg vet ikke om det er for tidlig og om jeg vil klare det. Har dere gjort testen? Var det svært vanskelig?

På forhånd mange takk!!!
wemi
wemi

Re: Bergenstest

Beitragvon Linda » Sa, 08. Jan 2005, 23:16

heisann
Hvis du søker her i forumet etter bergenstest finner du en del andre som har tatt denne testen. For bare å ha lært norsk i tre måneder er du ganske så flink ville jeg si :)
Hørespill er en god idee til å høre norsk, i tillegg anbefaler jeg deg å lese norsk og hgøre norsk radion online.
Om det finnes andre som snakker norsk i Essen aner jeg ikke, synd du ikke bor i Bayern :)
Grüsse,
Linda
Linda
NF-Stammbesucher
NF-Stammbesucher

Beitragvon gullfisken » So, 09. Jan 2005, 17:19

Heisann,

wemi hat geschrieben:Der kommer jeg å bo i Essen og vet ikke om det fins noen som er norsk eller kan snakke norsk.

Essen ligger ca. 1 time borte fra der vi bor men det kunne jo bli svært morsomt likevel å gå ut og prate litt sammen en eller annen gang, ikke sant? :)
Skriv gjerne e-mail til meg for å se videre hvis du er fremdeles interessert.

Jeg har kjøpt mange hørspiller fordi jeg er så redd for ikke å høre den norske språk i det hele tatt.

Hvis du har bredbånd internett kan du få deg et opptak av mange forskjellige radiokanaler/-programmer på NRKs hovedsiden. Det ikke trengs å melde deg på der for å kunne høre på radio'n kun for å kunne se på nett-tv'n.

Nå lærer jeg for Bergenstesten som finner sted den 21. januar. Jeg lærere norsk siden 3 måneder og jeg vet ikke om det er for tidlig og om jeg vil klare det.

Det finnes eksempeltest på Oslo folkeuniversitetets nettstedet. Har testen liggende hjemme og kan gjerne låne den til deg så kan du prøve om du har lært nok allerede. Jeg for min del synes det er litt for tidlig. Hvorfor må du ta testen så raskt? Hvis det ikke finnes noen viktig grunn for det ville jeg vente på neste terminen og ta sjansen for å kunne trene mer i mellomtiden. Din norsk er veldig godt allerede må jeg si! :super:

Masse hilsner fra gullfiskdammen! :wink:
gullfisken
NF-Stammbesucher
NF-Stammbesucher

Beitragvon wemi » Mo, 10. Jan 2005, 19:18

Hei,

Essen ligger ca. 1 time borte fra der vi bor men det kunne jo bli svært morsomt likevel å gå ut og prate litt sammen en eller annen gang, ikke sant? :)

Det er jo fantastisk. Hvor akkurat bor dere der? Jeg håper vi kan treffes en gang. Jeg er i Essen fra den 28. januar...
wemi

Beitragvon gullfisken » Mo, 10. Jan 2005, 23:01

Hei på deg,

wemi hat geschrieben:Det er jo fantastisk. Hvor akkurat bor dere der? Jeg håper vi kan treffes en gang. Jeg er i Essen fra den 28. januar...

skrev email til deg akkurat nå.

Masse hilsner fra gullfiskdammen! :wink:
gullfisken
NF-Stammbesucher
NF-Stammbesucher

Zurück zu Forum på norsk