Erfaring med etandem?

Dette er tenkt for kommunikasjon mellom nordmenn og norgesentusiaster. Det skal også tjene til språkopplæring og fordypning av norskkunnskaper. Innlegg på norsk er ikke bare tillatt, men til og med ønsket!

Erfaring med etandem?

Beitragvon Linda » So, 06. Feb 2005, 13:52

Heisann

har noen av dere også erfaringer med etandem?
Mine erfaringer er veldig blandet. jeg søkte etter noen som kunne flytende norsk og flere ganger fikk jeg etandem partnere som hadde et eller to språkkurs bak seg og som knappt kunne skrive norsk.
Jeg traff to stykker som var veldig flinke, med en av dem skriver jeg fremdeles mail. Vi skriver begge stort sett på norsk, får egentlig nok tysk trening i alle de tyske forene jeg er underveis i. men trenger å holde norsken ved like. (knoter ganske så fælt innimellom)

Hva er deres erfaringer?
Grüsse,
Linda
Linda
NF-Stammbesucher
NF-Stammbesucher

Re: Erfaring med etandem?

Beitragvon Anne U » So, 06. Feb 2005, 16:50

Hei Linda !
Kanskje er jeg dum,men hva i all verden er ETANDEM? :oops: Jeg arbeider mye med det norske språket,men har aldri hørt dette uttrykket før. vær snill å forklare meg det.
Mange hilsner fra Anne
Anne U

Beitragvon Linda » So, 06. Feb 2005, 16:53

etandem er en side hvor man kan registrere seg for å få "brev" venner som har ulike språk som morsmål.
Grüsse,
Linda
Linda
NF-Stammbesucher
NF-Stammbesucher

Beitragvon moonie » Fr, 11. Feb 2005, 14:39

Hei Linda,
jeg har aldri hørt om etandem før, men er jo veldig interessert i det jeg og. Kan du anbefale noen seriøse organisasjoner som formidler noe sånt (og som helst er gratis)?

Jeg har tysk som morsmål, og skal også prøve å vedlikeholde det norske språket....

Takk og hilsen fra moonie
moonie

Beitragvon Linda » Fr, 11. Feb 2005, 14:43

Grüsse,
Linda
Linda
NF-Stammbesucher
NF-Stammbesucher

Beitragvon moonie » Mo, 14. Feb 2005, 19:25

Okay, takk for adressen...

jeg registrerte meg med en gang, men etter statistikken er det langt flere tyske som søker norsk tandempartner enn omvendt...og de sa til meg at det kan ta lang tid før det overhodet blir svar....

Så nå er det bare å vente, og fortsette med vedlikehold andre steder så lenge :)

Hvordan hadde det vært med noe lignende her??

Hilsen moonie
moonie

Zurück zu Forum på norsk