Det våres!

Dette er tenkt for kommunikasjon mellom nordmenn og norgesentusiaster. Det skal også tjene til språkopplæring og fordypning av norskkunnskaper. Innlegg på norsk er ikke bare tillatt, men til og med ønsket!

Det våres!

Beitragvon norgejenta » Di, 15. Mär 2005, 9:41

Det er vår i lufta, den mørke svarttrosten danser krigsdans på plena, trost og spurv samler små kvister og vissent gras som de skal bruke for å bygge rede, ekornet spretter rundt hushjørnene med rusk og rask i de små forbeina sine før det forsvinner opp i treet på hjørnet av tomta. Herlig er det ute nå, det våres! Sola varmer, på jordene arbeider bøndene, gartneren har tatt inn sesongarbeiderne igjen og det lukter nytt år overalt. Krokusene blomstrer og tulipanene står i knopp, i dammen sirkler fiskene rundt og venter på at de første mygglarvene skal klekkes slik at de kan hoppe og få tak i ny næring etter en lang vinter uten mat. Jeg har allerede satt ut godstolen, kaffen er kokt og det er på tide med en førpåsketur ut i hagen. Åh, livet er så herlig! Ha en riktig fin dag, alle sammen!
Karin :winkewinke:
norgejenta
NF-Stammbesucher
NF-Stammbesucher

Re: Det våres!

Beitragvon Kerstin i Norge » Di, 15. Mär 2005, 10:11

Det våres ??? Hvor ??? :shock:

Jeg melder -20 grader og masse masse masse snøøøøøøøøøøøøøøøø.

:wink:

mvh

Kerstin
Kerstin i Norge
NF-Stammbesucher
NF-Stammbesucher

Beitragvon Doris » Di, 15. Mär 2005, 11:25

Vi har nord-norsk vår :D :D : sol,sol,sol ......... og masse snø :D :D
Jeg skal ta på meg to lag ullundertøy og spenne på fjellskiene mine og nyte utsikten fra Ankenesfjell... så deilig :D
@ Kerstin: hos oss er det bare -10 :D
Vårhilsen fra Narvik
Doris
Doris
NF-Mitglied
NF-Mitglied

Beitragvon Pilze-Börnie » Di, 15. Mär 2005, 14:52

Det eneste som minner meg om skitur er stavene i hånda for den neste nordic-walking-turen, ellers vårer det virklig her med 11°,skyfri himmel og masse varmende sooooooool !!!
Hilsen fra Midt-Vest-Tyskland

Pilze-Boernie
Pilze-Börnie
NF-Mitglied
NF-Mitglied

Beitragvon antares » Mi, 16. Mär 2005, 13:21

... og her i Tirol finnes det allerede tyske turister som går til fjells og viser de hvite nakene overkroppene deres... hunden min og jeg fikk vår første vår-sjokk da vi gikk en tur i morges :D
antares

Beitragvon Linda » Mi, 16. Mär 2005, 16:56

her på andre siden av fjellet (i forhold til innsbruck ok sånn ca) er is sesongen begynt. Deilig varmt vær og turistene er ennå ikke kommet :)
Grüsse,
Linda
Linda
NF-Stammbesucher
NF-Stammbesucher

Beitragvon gullfisken » Do, 17. Mär 2005, 0:14

Heisann alle sammen,
Rhein-Neckar-området melder 22 varmegrader idag, strålende solskinn, blå himmel og den første løvetannen i Odenwald (der snøen begynner å smelte nå). Sånn kan det ikke fortsette, er enda ikke riktig forberedt på denslags vær som kommer såpass raskt opp nå :shock: :lol:
Er altfor trøtt for å skrive noe mer for tiden, altså: rett til sengs nå. :-?

Masse hilsen fra gullfiskdammen! :wink:
"Die äußere Wüste wächst, weil die inneren Wüsten so groß geworden sind" - J. Ratzinger
gullfisken
NF-Stammbesucher
NF-Stammbesucher

Beitragvon norgejenta » So, 27. Mär 2005, 19:08

Årets første måltid med bakte poteter, bakt løk og koteletter er tilberedt på utegrillen... jo - det er så absolutt blitt forsommer! E' d' hærli' da! :D

Karin
norgejenta
NF-Stammbesucher
NF-Stammbesucher

Zurück zu Forum på norsk