DocFunfrock hat geschrieben:Hva er "Kosten- und Leistungsrechnung" på norsk?
gullfisken hat geschrieben:Hallo,DocFunfrock hat geschrieben:Hva er "Kosten- und Leistungsrechnung" på norsk?
kostnader og bedriftsfaktura
Hmm, du er ikke sikkert på det?
Jeg skal nå lære mye om økonomien og det blir ikke særlig greit når man vet ikke, hvilke fagbøker man kan kjøpe
I hvert fall ikke for dem som planlegger produksjon, det er grunnen at det finnes uttrykken.
gullfisken hat geschrieben:Hei igjen,
Forstår. Har du prøvd å finne slike bøker hos Norli, Mao eller lignende? Kanskje hjelper det å ringe til Norli og etterspørre om det. De vet sikkert hva det er du leter etter, og hvis de skjønner ikke ønskete begrepet, så kan du gi det på tysk, jeg er helt sikkert de finner raskt ut hva det er på norsk
DocFunfrock hat geschrieben:Hva er "Kosten- und Leistungsrechnung" på norsk?
almuth hat geschrieben:DocFunfrock hat geschrieben:Hva er "Kosten- und Leistungsrechnung" på norsk?
Enten
"kostnads- og/eller driftskalkulasjon"
eller
"regnskapsanalyse"
karin.mogaard hat geschrieben:ALtså - jeg tror fortsatt det handler om et oppsett hvor direkte og indirekte kostnader blir synliggjort. Altså en enkel faktura eller en regning som er utstedt for et eller annet arbeid som er gjort. Som eksempel; en brønn er boret. Kosten blir da de produksjons-/materialkostnadene som er relatert til jobben/arbeidet - f.eks. rør, skruer, annet materiale og pumpe, mens Leistung relaterer seg til timelønn, besiktigelse, tilkjøring osv.. Og alt i alt - skriver man altså en Rechnung - en regning som leveres kunden - eller en faktura med utskilt merverdiavgift som da faktureres kunden.
Nåja.. det er ingen spøk å være utdannet Wirtschaftswissenschaftlerin, gitt...
Gruss,
Karin
Mitglieder in diesem Forum: 0 Mitglieder und 24 Gäste