Forskjellige meninger

Dette er tenkt for kommunikasjon mellom nordmenn og norgesentusiaster. Det skal også tjene til språkopplæring og fordypning av norskkunnskaper. Innlegg på norsk er ikke bare tillatt, men til og med ønsket!

Forskjellige meninger

Beitragvon Lavskriken » So, 27. Nov 2005, 13:26

Hei, Karsten!

Igår kveld, da jeg ville lese forskjellige bidrag i forumet, la jeg merke til at tråden til temaet "tysk og engelsk" var stengt.

Jeg er helt enig med deg at dette ble gjort, fordi det er ikke tillatt å fornærme en av deltakerne i forumet, slik som det dessverre er skjedd på denne tråden. Jeg synes alle deltakere i forumet skulle vise mye respekt overfor meningene som blir skrevet av andre lesere. Man kan ha forskjellige meninger, men man må godta, at andre tenker annerledes. Det er aldeles umulig å diskriminere de andre.

Jeg har overveiet om tråden kanskje ble stengt, fordi med min første bidrag i denne tråden har diskusjonen forandret seg. Jeg føler en viss ansvar for dette, selv om jeg ikke kunne vite på forhånd, hvordan dette skulle fortsette seg. Skjedde det kanskje, at diskusjonen ble politisk farlig etter min andre bidrag? Har andre deltakere fortsatt å fornæme hverandre pga en annen meningsytring?

Jeg håper iallefall, at jeg med min bidrag ikke ha ødelagt noe i forumet, slik at andre deltakere betrakter seg som fornærmet. Jeg har ikke diskriminert noen, angrepet noen med seksuell, religiøs, rassistisk eller annen bakgrunn. Jeg har ikke med hensikt arbeidet mot husreglene i forumet. Skjønner du, hva jeg ville si? Og har du en annen oppfattning?

Hilsen. Lavskriken
Lavskriken
NF-Stammbesucher
NF-Stammbesucher

Re: Forskjellige meninger

Beitragvon Maya » Mo, 28. Nov 2005, 21:39

Hei hei!

Lavskriken hat geschrieben:Jeg har overveiet om tråden kanskje ble stengt, fordi med min første bidrag i denne tråden har diskusjonen forandret seg. Jeg føler en viss ansvar for dette, selv om jeg ikke kunne vite på forhånd, hvordan dette skulle fortsette seg.

Jeg er ikke Karsten, selvsagt, men jeg er helt sikker på at tråden har ikke blitt ødelagt pga dine innlegg. Det kan du slett ikke noe for. Tror neppe at du skal få noen direkte svar...

Hilsen, Maya.
First there was darkness, then came the strangers...
Maya

Beitragvon bgh » Mo, 28. Nov 2005, 21:50

Hei Lavskriken,
Maya hat geschrieben:...Det kan du slett ikke noe for...

Maya har rett!
Hilsen, bgh
bgh
NF-Stammbesucher
NF-Stammbesucher

Beitragvon Pilze-Börnie » Di, 29. Nov 2005, 2:32

Hei lavskriken,

jeg skriver i dag til deg som NF-medlem og medansvarlig modorator for forumet på norsk og jeg kan bare bekrefte det du fikk lese allerede fra Maya: det var slett ikke du som gav anledning til å sette stopp på dråden.
Dessverre er det også her hos oss i forumet sånn som det er alt over alt på gloden vår, det finnes alltid noen få som stort sett ikke er veldig aktive skrivere men holder på å lese nesten alle bidrag med ørneøyer om det finnes noe en kan bruke for sine egne plan. For det meste venter de tydeligvis på at det kommer opp en til og med spennende diskusjon med med en god del politisk bakgrunn. Slike dråder henger de seg inni med en gang og ofte er det veldig enkelt for dem å dreie dråden i en hel ny retning som opprinnelig ikke var meningen å komme til.
Akkurat dette har skjedd med denne dråden vi snakker her om og derfor ble dråden stengt.

Så vær så snill og bare fortsett med bidrag her i forumet vårt uten frykt for bare på denne måten kan dette forumet bli i livet til fryd og glede for alle av oss. Et godt og spennende forum trenger livlige deltakere og et stort og aktivt medlemstall tåler også noen få rikosjetter eller kanskje skulle jeg bedre har sagt tverrstenkere?

Hilsen fra Midttyskland og god natt
Pilze-Børnie
Pilze-Börnie
NF-Mitglied
NF-Mitglied

Beitragvon Maya » Di, 29. Nov 2005, 11:37

Heisann,

Pilze-Börnie hat geschrieben:Dessverre er det også her hos oss i forumet sånn som det er alt over alt på gloden vår, det finnes alltid noen få som stort sett ikke er veldig aktive skrivere men holder på å lese nesten alle bidrag med ørneøyer om det finnes noe en kan bruke for sine egne plan.

Ville det ikke vært bedre at slike typer blir utestengt med det samme istedenfor å stoppe opp hele tråden? For det første slipper en å forstyrre deltagerne og for det andre ville interessante innlegg ikke forsvinne fra bildeflaten.

Et godt og spennende forum trenger livlige deltakere og et stort og aktivt medlemstall tåler også noen få rikosjetter eller kanskje skulle jeg bedre har sagt tverrstenkere?

Så sant. Husk at det fins utallige norskspråklige forum for den som kan norsk og liker å diskutere uten at noe løper ut av banen på denne måten. Jeg undrer på hvorfor det kan ikke være her og.

Masse hilsen, Maya.
Maya

Beitragvon Harald96 » Di, 29. Nov 2005, 14:02

Maya hat geschrieben:Ville det ikke vært bedre at slike typer blir utestengt med det samme istedenfor å stoppe opp hele tråden? For det første slipper en å forstyrre deltagerne og for det andre ville interessante innlegg ikke forsvinne fra bildeflaten.

Sensur paa et forum som dette er vel alltid et vanskelig spoersmaal. Imidlertid saa var det en person, som av og til skriver noe som er fornuftig, men som helt gikk over hektene i denne traaden. Og det med mangelfulle historiekunnskaper.

Jeg synes ledelsen av forumet har handlet helt riktig (om jeg maa faa lov til aa si det)!

Med vennlig hilsen Harald =
Wohl dem, dem Seefahrt ein Geheimnis blieb!
Harald96
NF-Stammbesucher
NF-Stammbesucher

Beitragvon Maya » Di, 29. Nov 2005, 22:58

Hei!

Imidlertid saa var det en person, som av og til skriver noe som er fornuftig

Hvis det er tilfellet vi snakker om samme person her, så tror jeg han har ikke skrevet så innmari mye fornuftig hittil nå :shock:
Men da hører tråden vel hjemme under "Ratsch + Tratsch". :P

Tvi, tvi!
Maya

Beitragvon Lavskriken » Sa, 03. Dez 2005, 17:18

Hei, alle sammen!

Nå er jeg her igjen. Har hatt mye arbeide i løpet av denne uken og fikk ikke anledning til å lese eller skrive her mer.

Hjertelig takk, Pilze-Børnie, for forklaringen og for innbydelsen å fortsette med nye bidrag. Dette skal jeg gjerne gjøre. Jeg er helt enig med at man på den ene siden skulle få lov å ytre sin mening, at man på den andre siden ikke skulle utnytte forumet for politiske eventyr og nasjonalistiske slagord. Dessuten skulle man vise respekt overfor alle andre som deltar i forumet og ikke fornærme noen, selv om denne meningen ikke er passende.

Jeg skal i alle fall fortsatt studere hva som ble skrevet og av og til levere mine egne bidrag.

Ha en koselig adventssøndag, alle sammen!

Lavskriken
Lavskriken
NF-Stammbesucher
NF-Stammbesucher

Zurück zu Forum på norsk