Stor feil!

Dette er tenkt for kommunikasjon mellom nordmenn og norgesentusiaster. Det skal også tjene til språkopplæring og fordypning av norskkunnskaper. Innlegg på norsk er ikke bare tillatt, men til og med ønsket!

Stor feil!

Beitragvon Kenip » Mi, 27. Sep 2006, 17:44

Jeg leste igjennom opplsyningene om Østfold, og der er det et par ting som er veldig gale. For det første viser kartet over Østfold at Sarpsborg by ligger midt i en stor innsjø som ikke finnes. Det er litt pussig. Det står samtidig å lese at undervannsbyen Sarpsborg har 12.000 innbyggere, noe som er feil. Det bor 50.000 mennesker i Sarpsborg. Videre står Moss oppført som fylkeshovedstad, noe som heller ikke er riktig. Deter Sarpsborg som huser fylkets administrasjon.

Ellers ser det fint ut!

(Jeg beklager at dette ligger på feil sted, men jeg forstår ikke nok tysk til å finne ut hvor jeg burde skrevet det...)
Johnnie Walker wisdom running high
Kenip

Re: Stor feil!

Beitragvon Lavskriken » Mi, 27. Sep 2006, 22:30

Hei, Kenip!

Jeg vet ikke, hvor du har funnet opplysningen med de store feil! Men jeg skal skrive oversettelsen på tysk av din tekst og sette dette på en tysk-talende tråd! Jeg håper at du er enig med det!

Hilsen! Lavskriken
Lavskriken
NF-Stammbesucher
NF-Stammbesucher

Re: Stor feil!

Beitragvon Julia » Do, 28. Sep 2006, 9:18

Han snakker om fylkesoversikten på forumet. Og ja, det bør sendes en melding om dette til de(n) som står oppført som ansvarlig for Østfold Fyke (helst på tysk).
Julia
NF-Mitglied
NF-Mitglied

Zurück zu Forum på norsk