Linda hat geschrieben:...dirndl og Bratwurst er ikke noe for meg.
Man må vel ikke være norsk for å kunne si det (sier en som hater Dirndl og Bratwürste (grøss!), uansett om de er bayriske eller kommer fra hvor som helst )

Linda hat geschrieben:...dirndl og Bratwurst er ikke noe for meg.
Magnetic North hat geschrieben:her lever mange utlendinger som er slett ikke integrert på noen måte. For det ene skyldes det omstendigheten at de ønsker ikke å bli integrert,
Magnetic North hat geschrieben:for det andre er det helt tydeligvis ikke sååå viktig, Tyskland er jo svært utlendingsvennlig og tåler at en kan muligens ikke tilstrekkelig tysk eller kjenner ikke visse omgangsformer av det tyske samfunnet.
Magnetic North hat geschrieben:So what? Er det grunn nok til at de skulle stikke av??
Magnetic North hat geschrieben:Denne setningen trengs vel noe nærmere forklaring. Bortsett fra dette skjønner jeg ikke sammenhengen mellom omstendigheten jeg er tysk (som jeg er faktisk) og uttalelsen av min egen mening om saken.
Magnetic North hat geschrieben:Hva har faren din med alt dette å gjøre?
Magnetic North hat geschrieben:Linda: Men jeg lurer: Hvorfor bor du i Tyskland hvis du føler deg norsk da?
Linda skrev om det allerede....
pannekakelansk hat geschrieben:Hei sammen.
pannekakelansk hat geschrieben:Jeg har tysk passen og statsborerskapet mitt er også tysk.
pannekakelansk hat geschrieben:Men er jeg en typisk tysk?
pannekakelansk hat geschrieben:Men at det finnes nesten tyriske bydeler i Berlin f.eks. ha jo også noen for å gjøre med politiken.
pannekakelansk hat geschrieben:Denne første tyrkene som har kommet i seksti-tallet trodde jo at de skal flytte hjem etter noen år og at derfor tysk er ikke så viktig
pannekakelansk hat geschrieben:men når de fikk barn her som ønsker ikke å flytte tilbake til Tyrkia har de ombestemt seg.
pannekakelansk hat geschrieben:Jeg tror det finnes mye som har hatt det mye vanskeliger å integrere seg selv uten støtte enn vi har det nå vi flytter til Norge.
pannekakelansk hat geschrieben:Er jeg tysk? God spørsmål. Sikkert er at jeg har dette statsborgerskapet og at familien min er påvist ned til 17XX for å være tysk. Men til tross har jeg blitt oppkalt som "du er jo noet annet - du har jo alltid være forskjellig fra oss".
pannekakelansk hat geschrieben:Så du kan ha alt fra et land og bor der uten å føle deg som å tilhører til dette landet. Men du kan også ha alt fra et land og bo i et annet men føler deg tilhørig til dette landet du er fra.
Linda hat geschrieben:Men det betyr ikke at jeg må like alt tyskJeg liker jo ikke alt norsk.
Linda hat geschrieben:Synes Dirndl er fine jeg men jeg er norsk, så da kommer ikke det på tale for meg å kle meg i Dirndl. Jeg har bunad
Linda hat geschrieben:Aldri hørt om noen som mente man burde anta statsborgerskapet bare fordi man bor og jobber i et land.
Det finnes 2 sider under "Valg i Norge", men dere diskuterer om helt andre ting. Jeg oppfatter dette litt som stambord-samtaler (for å si det mer høflig!). Dere skulle diskutere disse problemer under en annen tittel, for alt som ble skrevet her, har lite med Stortingsvalget å gjøre.
Til dette som blir diskutert, vil jeg ikke skrive noe spesielt.
Mitglieder in diesem Forum: 0 Mitglieder und 0 Gäste