God natt! Sov godt, Dagros!

Dette er tenkt for kommunikasjon mellom nordmenn og norgesentusiaster. Det skal også tjene til språkopplæring og fordypning av norskkunnskaper. Innlegg på norsk er ikke bare tillatt, men til og med ønsket!

God natt! Sov godt, Dagros!

Beitragvon Lavskriken » So, 15. Jan 2006, 15:15

Norske kyr har det mye bedre enn kyr i andre land! De får lov å sove på madrasser som du kan lese her:
http://www.stuttgarter-zeitung.de/stz/page/detail.php/1071508

Da lønner det seg å reise til Norge, for da smaker både melken, smør og ost mye bedre enn før!

Hilsen! Lavskriken

P.S.: Trenger noen en oversettelse på norsk, så kan jeg gjerne levere den!
Zuletzt geändert von Lavskriken am Mo, 16. Jan 2006, 21:48, insgesamt 2-mal geändert.
Lavskriken
NF-Stammbesucher
NF-Stammbesucher

Re: God natt! Sov godt, Dagros!

Beitragvon kwierny » So, 15. Jan 2006, 15:23

Det er bra.
Kanskje alle feriehuser faa naa nye madrasser fordi bonder vil gjerne ha alle gamle madrasser!!!!
Hilsen Kathrin
Ohne Orientierungssinn sieht man viel mehr von der Welt!
kwierny
NF-Stammbesucher
NF-Stammbesucher

Beitragvon Linda » Mo, 16. Jan 2006, 13:02

Grüsse,
Linda
Linda
NF-Stammbesucher
NF-Stammbesucher

Beitragvon Dagros » Mo, 16. Jan 2006, 20:33

Litt urettferdig at det bare er kuene som har fått madrass. Jeg synes godt at grisene kan få en madrass de kan ligge og slappe av på også :)
Time you enjoy wasting is not a waste of time.
Dagros

Beitragvon Lissom » So, 23. Apr 2006, 3:07

Jeg så et visst uttalt ønske om å kunne forbedre norsken sin, så her er et noe forsinket bidrag i så henseende:
(Jeg trodde du var norsk, men syntes du hadde et veldig formelt språk, og skjønte ikke helt hvorfor.)

Korrigert versjon av Lavskrikens innlegg fra side 2 :)
Unnskyld, at jeg ikke svarte med en gang. Jeg var litt ut av forumet. Og da jeg begynte igjen, leste jeg hele debatten om barneleger og legevakten og sykehus i Norge og i Tyskland, som det finnes på den tyske delen i forumet.

Hjertelig takk forresten for komplimentene angående mine språkkunnskaper. Selv om du oppfatter dem som rike, så er jeg allikevel alltid interessert i forbedringer og ---- åpen overfor kritikk! Jeg leser dessuten mye, har mange norske bøker hjemme. For tiden studerer jeg Hamsun, Svermeren av Ingar Sletten Kolloen. Annet bind av "Erobreren" ligger ved siden av meg, og er ikke enda begynt.

Men nå endelig noen ord til dette som du spurte meg om. For det første er dette helt riktig hva Frøken Ur har skrevet: Det er vanskelig å bedømme en situasjon, et symptom eller en sykdom bare etter beskrivelsen over PCen. Man kan forbedre sjansen imidlertid med å sende digitale bilde med mailen. I alle fall må jeg si: Halsbetennelse og halsbetennelse er aldri det samme. Det finnes forskjellige sykdomsfremkallere. Det viktigste er undersøkelsen hos en lege. Dessuten kommer det an på, hvor gammel din jente er og hvor /b]tett[/b] kontakten mellom deg og ditt barn har vært i de siste dagene. Har du --- kysset henne mye, vil sjansen forat hun ble smittet bli større. Er hun enda spedbarn, og har du en sedvanlig halsbetennelse med streptokokker, så vil sjansen være liten for at ---- barnet ditt blir smittet. For spedbarn har ikke reseptorer hvor streptokokker kan tilknytte seg. Jeg ville anbefalt deg å vente. Viser barn[/b]et ditt[/b] noen tegn til feber, dårlig appetit, problemer med å svelge, gråter det altfor mye - da ville jeg anbefalt deg å forestille det hos legen.
Du nevnte noe om betaling. Nei, det er jul til helgen. Denne anbefalingen er en julegave til deg! Du skal ikke sende meg forsikringsbeviset!
Jeg ønsker deg snart god bedring! Kos deg med din familie og foreldrene til jul! Men ikke avslutt intagelsen av medikamentet altfor tidlig, gjør det slik som din lege har anbefalt for deg!
Lissom

Zurück zu Forum på norsk