Jeg var på kurs i Asker og bodde på Opera hotellet midt i Oslo sentrum. Egentlig er det greit. Det var 27 varmegrader og en deilig sommerkveld på Frognerseteren og senere i en blues pub med navn Muddy Waters. Men neste dag våknet jeg på E18. På veg fra Oslo til Asker så jeg på motsatte side en kø fra Oslo sentrum helt til Asker. Jeg trodde at det er greit, på grunn at jeg tar veien tilbake klokka 16:30 og de skal da ut av byen, mens jeg reiser in. Jeg trodde, men realiteten var helt annerledes. På reisen tilbake kjørte jeg i køen i minst en time helt fra Asker in i byen gjennom Festningstunnelen. Festningstunnelen var best pga. at jeg satt in i tunnelen i 20 minuter med denne fantastiske eksosen i en for varmt bil med lukkede vinduer.
Neste dag ble det anbefalt å tar tog, jeg var bare så heldig, at jeg hadde ikke særlig stor lyst å bytte en varm tog med en varm bil og det var eneste avgjørelsen som viste seg svært heldig, fordi togdriften stanset i 5 timer mellom Asker og Oslo denne dagen.
Nå er jeg tilbake på Røros og gleder meg til snøvær (!) og bluespuber som ikke finnes. Det en reise til jobben i 10min maks og jeg må ikke har klimaanlegg i bilen.