Stakkars Oslo

Dette er tenkt for kommunikasjon mellom nordmenn og norgesentusiaster. Det skal også tjene til språkopplæring og fordypning av norskkunnskaper. Innlegg på norsk er ikke bare tillatt, men til og med ønsket!

Stakkars Oslo

Beitragvon DocFunfrock » So, 14. Mai 2006, 22:05

Jeg var på kurs i Asker og bodde på Opera hotellet midt i Oslo sentrum. Egentlig er det greit. Det var 27 varmegrader og en deilig sommerkveld på Frognerseteren og senere i en blues pub med navn Muddy Waters. Men neste dag våknet jeg på E18. På veg fra Oslo til Asker så jeg på motsatte side en kø fra Oslo sentrum helt til Asker. Jeg trodde at det er greit, på grunn at jeg tar veien tilbake klokka 16:30 og de skal da ut av byen, mens jeg reiser in. Jeg trodde, men realiteten var helt annerledes. På reisen tilbake kjørte jeg i køen i minst en time helt fra Asker in i byen gjennom Festningstunnelen. Festningstunnelen var best pga. at jeg satt in i tunnelen i 20 minuter med denne fantastiske eksosen i en for varmt bil med lukkede vinduer.

Neste dag ble det anbefalt å tar tog, jeg var bare så heldig, at jeg hadde ikke særlig stor lyst å bytte en varm tog med en varm bil og det var eneste avgjørelsen som viste seg svært heldig, fordi togdriften stanset i 5 timer mellom Asker og Oslo denne dagen.

Nå er jeg tilbake på Røros og gleder meg til snøvær (!) og bluespuber som ikke finnes. Det en reise til jobben i 10min maks og jeg må ikke har klimaanlegg i bilen.
DocFunfrock
NF-Stammbesucher
NF-Stammbesucher

Re: Stakkars Oslo

Beitragvon Imsewims » Mo, 15. Mai 2006, 12:25

Man prøver å lokke oss stakkars Oslofolk til Røros. Når man melder ungen sin inn i skolen her i Oslo, får man et lokkebrev fra Røros kommune. Man blir fristet med billige tomter, full barnehagedekning, gode jobbsjanser osv.
Nei takk!
Jeg er glad i kø og bluespuber!
Imsewims
NF-Stammbesucher
NF-Stammbesucher

Beitragvon DocFunfrock » Di, 16. Mai 2006, 7:23

Glad i køer? Hehe, hvorfor ble det valgt FRP siste kommunalvalget? Hadde de ikke lovet at det skal bli mindre bompenger og flere felt?

Det finnes fortsatt tullinger som tror når det blir en større E18 at det blir mindre kø. Jeg hadde en prat med flere som bo i Oslo og fortalte bare om Elbe-tunnelen i Hamburg som fikk to felt i tillegg og det hjalp nesten ingenting. Ja dem som bor i Oslo må har talmodighet mot eksos, støy og kø.
DocFunfrock
NF-Stammbesucher
NF-Stammbesucher

Beitragvon Harald96 » Di, 16. Mai 2006, 10:32

DocFunfrock hat geschrieben:Glad i køer?

Sammenlignet med Bangkok blir trafikken i Oslo som morgenrushet i Sankt Peter-Ording .....
Wohl dem, dem Seefahrt ein Geheimnis blieb!
Harald96
NF-Stammbesucher
NF-Stammbesucher

Beitragvon Imsewims » Di, 23. Mai 2006, 12:43

Jeg har ikke bil. Enten kjører jeg forbi køen med bussen (som har eget kollektivfelt) eller jeg sykler forbi. Og hvis jeg for en gangs skyld skulle havne i kø med bil, så er det jo bare å smøre seg med tålmodighet. Jeg kommer nok fram en eller annen gang!

Og som Harald sier: køen i Oslo er ingenting imot køen i Tyskland!
Imsewims
NF-Stammbesucher
NF-Stammbesucher

Zurück zu Forum på norsk