Hat ein "Norway" sprechender, Mitleid mit einem zu

Norwegenbezogene Themen, die in keine andere Kategorie passen

Hat ein "Norway" sprechender, Mitleid mit einem zu

Beitragvon Nordmichel » Mo, 07. Apr 2003, 16:04

:oops: hi,
ich bin nicht zu faul aber ich bekomm es so schlecht hin, mit den
Übersetzer-Maschinen, kommt es mir vor als wenn ich vieles falsch
deute. :?:
.....kann sich mal einer den Text durchlesen und mir nur mal in ein
paar Stichpunkten inhaltlich mitteilen um was es geht.
.....ich poste den text hier, weil ich annehme, das hier dürfte auch für
Auswanderer interessant sein.

danke, der sich schämende Nordmichel :oops: :oops: :oops:

Text:

2003-03-09: GRATIS BEMIDDELING VOOR WONEN EN WERKEN IN BREMANGER KOMMUNE
Inleiding Bremanger Kommune (aan de Westkust van Noorwegen, ongeveer 225 kilometer boven Bergen) is een van de gemeentes die door de Noorse staat is uitgeroepen tot Omstillingskommune (omschakelgemeente). Hier op het platteland is de tendens namelijk dat (jonge) mensen naar de stad trekken. Dit wil de staat natuurlijk tegengaan. Onze gemeente krijgt nu (t/m 2003) subsidie om het bedrijfsleven te stimuleren, het bevolkingsaantal op peil te houden en de mensen die er wonen het naar de zin te maken. Daarnaast is er hier in de gemeente ook nog specifiek een tekort aan vrouwen tussen de 20 en 35. De subsidie wordt beheerd door een commissie die Bremanger VeKsT heet (zie ook hun eigen website http://www.bremanger-vekst.com). Zij zijn nu begonnen met een rekrutteringsproject, waarvan ik de projectleider ben. Waarom mensen rekrutteren Het wegtrekken van jonge mensen naar de stad is vanzelfsprekend een ongewenste situatie. Niet alleen nu, maar vooral in de toekomst. Het bedrijfsleven is hier erg vergrijsd en binnen nu en 10 jaar komen er banen vrij die niet in te vullen zijn door de dan aanwezige jonge mensen. Vooral het tekort aan kompetente arbeidskrachten baart het bedrijfsleven zorgen en zij hopen via het rekrutteren toch aan de juiste nieuwe medewerkers te kunnen komen. Dat zijn dan vaak vacatures waarvoor je een specifieke opleiding/werkervaring moet hebben. Daarnaast is het ook positief om wat vers bloed in de samenleving te krijgen. Mensen die bereid zijn initiatief te nemen en weer wat leven in de brouwerij brengen. Wij richten ons vooral op gezinnen (gezien het toekomstperspectief dat erin zit en ook omdat wij denken dat wij vooral hen veel te bieden hebben), maar wij sluiten niemand uit. Iedereen is welkom, zowel Noren, Nederlanders/Belgen als alle anderen. De reden waarom wij ons wat specifieker op Nederland richten is dat het ons duidelijk geworden is dat heel veel Nederlanders ervan dromen om in Noorwegen te gaan wonen (veel ruimte, prachtige natuur, schone lucht......) Wat houdt het project in Ons project is begonnen in januari 2002 en duurt in ieder geval tot eind 2003. Onze doelstelling is om voor het einde van 2003 ervoor gezorgd te hebben dat 20 gezinnen zich in Bremanger kommune hebben gevestigd. Wij proberen een baan te vinden, helpen bij het vinden van een (huur)huis, kunnen helpen bij allerlei formaliteiten et cetera. En dit is allemaal gratis, omdat wij zo graag nieuwe bewoners in onze gemeente willen hebben. Lees ook de andere artikelen op mijn pagina zodat je meer weet over de handel en wandel van ons project. Hoe kom je in contact met ons Stuur mij een e-mail op anne@bremanger-vekst.com met daarin meer over jezelf, eventuele gezinssituatie, motivatie, alles wat je aan me kwijt wilt wat relevant zou kunnen zijn en als het kan ook je cv. Daarnaast helpt het als ik wat uitgebreidere informatie krijg over je werk en ervaring, en je gedachten over wat voor soort baan je zou kunnen/willen doen. Je kunt ook telefonisch contact met me opnemen op 004757795949 of 004790951349 (ik ben het beste bereikbaar op maandag en donderdag tussen 08.30 en 15.30). Mijn baan is een 40% deeltijdbaan en dat betekent dat ik helaas niet altijd de gelegenheid heb om zo snel te reageren als ik zou willen. Hopelijk hebben jullie daar begrip voor. Goede tip Recht uit mijn hart wil ik jullie zeggen: diegene die als droom hebben om naar Noorwegen te verhuizen: GA ERVOOR!! Als je alleen maar blijft nadenken over alle nadelen en onzekerheden op je pad, kom je hier nooit. Begin zo snel mogelijk met Noorse les, dat is een groot voordeel. Zoek actief naar een baan, zie de tips elders op de website van Gert. Als je je een beeld wilt vormen van onze gemeente kun je onze website bekijken http://www.visitbremanger.no Lees ook meer conrete info over ons project op http://www.norsk.nl/bremanger. Ha det bra, Anne van Oorschot-van Beuningen anne@bremanger-vekst.com maart 2003
Nordmichel

Re: Hat ein "Norway" sprechender, Mitleid mit eine

Beitragvon Nordmichel » Mo, 07. Apr 2003, 16:11

übrigens sollte die Überschrift lauten:
Hat ein "Norway" sprechender, Mitleid mit einem zu "Blöden"
..........das Wort "Blöde" wurde abgeschnitten, meint es etwa jemand
gut mit mir ???
:lol: :lol: :lol: tschau nordmichel
Nordmichel

Beitragvon Gast » Mo, 07. Apr 2003, 17:11

Selbst, wenn man "Norwegensprechen" :-? würde, nützte es nix, weil es nämlich niederländisch ist... :roll:
Gast

Beitragvon Robert » Mo, 07. Apr 2003, 17:57

Hallo Nordmichel

Es ist tatsächlich Holländisch und weil ich da geboren bin und wohne kann ich es auch gut lesen. Sie suchen tatsächlich junge Leute die im Zukunft da arbeiten wollen und können. Es geht zu weit alles zu übersetzen aber die Unterschrift ist auch eine Holländerin. Also da die Meisten bei uns Deutsch lesen und schreiben würde ich es mal versuchen eine E-mail zu schicken. Viel Erfolg

Gruß
Robert
Det fine med livet, kommer ikke an på hvor glad du er ,men hvor glade andre blir på grunn av deg!
Robert
NF-Stammbesucher
NF-Stammbesucher

Beitragvon Robert » Mo, 07. Apr 2003, 17:58

Hallo Nordmichel

Es ist tatsächlich Holländisch und weil ich da geboren bin und wohne kann ich es auch gut lesen. Sie suchen tatsächlich junge Leute die im Zukunft da arbeiten wollen und können. Es geht zu weit alles zu übersetzen aber die Unterschrift ist auch eine Holländerin. Also da die Meisten bei uns Deutsch lesen und schreiben würde ich es mal versuchen eine E-mail zu schicken. Viel Erfolg

Gruß
Robert
Det fine med livet, kommer ikke an på hvor glad du er ,men hvor glade andre blir på grunn av deg!
Robert
NF-Stammbesucher
NF-Stammbesucher

Beitragvon Robert » Mo, 07. Apr 2003, 17:59

oops :oops: :oops: :oops:
doppelt genäht hält besser sagt man :oops: :oops: :oops:

Robert
Robert
NF-Stammbesucher
NF-Stammbesucher

Beitragvon Nordmichel » Mo, 07. Apr 2003, 19:36

:flenner: ........... :heulen:
wie peinlich, da kann auch die beste Maschine nicht übersetzen,
also war "Blöd" wohl doch zutreffend
.......ich bleib am Ball !!!!!!

tschau :roll:
Nordmichel

Beitragvon Robert » Mo, 07. Apr 2003, 20:50

Hallo Nordmichel,

Kannst mich mal anrufen dann übersetze ich das ganze für dich

Robert
Robert
NF-Stammbesucher
NF-Stammbesucher

Zurück zu Sonstiges