Nordmenn i område fra Frankfurt

Dette er tenkt for kommunikasjon mellom nordmenn og norgesentusiaster. Det skal også tjene til språkopplæring og fordypning av norskkunnskaper. Innlegg på norsk er ikke bare tillatt, men til og med ønsket!

Nordmenn i område fra Frankfurt

Beitragvon speilegg » Mo, 16. Apr 2007, 15:31

Heisann,

jeg søker folk i område fra Frankfurt som jeg kan snakker norsk.
Jeg bodd 7 måneder i Trondheim. Men nå tilbake i Tyskland har jeg begynt og glemme mer og mer fra denne fantastik språke.

Hvem bor her i fantastik Hessen og har lyst å snakke lit?

Ha det bra
Christian
Liker du også Statoil Frokostklubben eller Leger uten genser? :-) Skrive till meg!
speilegg

Re: Nordmenn i område fra Frankfurt

Beitragvon Frøken Ur » Sa, 28. Apr 2007, 21:56

speilegg hat geschrieben:jeg søker folk i område fra Frankfurt som jeg kan snakker norsk.

Folk i dette området du kan snakke norsk med finner du kanskje ved å henvende deg til Universitetet. Ikke vær redd og plasser en lapp ang. saken på oppslagstavlen. Det tar sikkert ikke lang tid og du får kontakt.

Jeg bodd 7 måneder i Trondheim. Men nå tilbake i Tyskland har jeg begynt og glemme mer og mer fra denne fantastik språke.

Det er heilt naturlig, språket har behov for å holdes i livet. Men du har jo sikkert fått deg noen venner der du bodde for å kunne tale litt med, sant? Kanskje er det en god ide å ta kontakt der først :?:
Frøken Ur
NF-Stammbesucher
NF-Stammbesucher

Re: Nordmenn i område fra Frankfurt

Beitragvon Michaela » Mi, 16. Mai 2007, 20:53

hei god dag!
jeg er ikke norsk men har ogsaa bodd i trondheim i nesten fire aar og begynner aa glemme ganske mye :o
her bor vi naa i darmstadts omraade selv om vi kommer egentlig fra stuttgart. darmstadt er partnerskapsby fra trondheim og jeg er i ferd med aa tilbu gjesteskap i det nye huset vi holder med aa bygge akkurat naa. hvis du har lyst aa snakke lit tysk-norsk saa er du hjertelig velkommen med aa kommunisere med meg :D
hurra-17. mai er i morgen
Det er bedre å tenne et lys enn å forbanne mørket!
Michaela
NF-Stammbesucher
NF-Stammbesucher

Zurück zu Forum på norsk