Linda hat geschrieben:Hvis de 400 kronene ikke er betaling for jobben, hva er så betalingen for jobben?
Og er det en bursdagsgave eller en dugnadsjobb?
Virker en smule søkt...
plagsom med så mange mistenksomme mennesker her . hvorfor er det en dugnadsjobb ? fordi det er noen interesserte mennesker som driver med brosjuren uten å få penger for det. det handler om gamle hus som nesten bare finns i grenseområdet polen- tschechien og tyskland. brosjuren skal oversettes på norsk fordi norge betaler 5 millioner euro til polen for kulturminnevern (slik ble jeg informert håper det stemmer) og de håper at brosjuren vil bidra at noe av disse middler kunne spesielt deklareres for å redde disse gamle husene i polen.
for min skyld kunne alle disse husene råtne bort, fordi jeg liker ikke gamle hus jeg har heller nye

og jeg liker ikke polen særlig heller. synes det er rart at norge spenderer penge overhodet. men faren min er svært opptatt å redde disse. så han ba meg å oversette teksten. normalt ville jeg sagt nei men han er svært sta og har dessuten bursdag snart, så han ønsker det seg som bursdagsgave.
håper at det er nå nok info om dette. hvis du er norsk så kan du rette feilene mine, så lærer jeg i det minste noe nytt, linda.
hvis jeg oversette selv, som virker mest sannsynlig , så trenger jeg i hvert fall en nordmann som leser korrektur.