Forlater tyskerne bobilene?

Dette er tenkt for kommunikasjon mellom nordmenn og norgesentusiaster. Det skal også tjene til språkopplæring og fordypning av norskkunnskaper. Innlegg på norsk er ikke bare tillatt, men til og med ønsket!

Forlater tyskerne bobilene?

Beitragvon Grønn Demon » Mi, 30. Nov 2005, 14:16

http://www.dagbladet.no/dinside/2005/11/30/450840.html

"Tyske turister overnatter mer på hotell og mindre på camping."

Bobiler er så harry ass.
Bild
Als deutscher Tourist im Ausland steht man vor der Frage, ob man sich anständig benehmen muß oder ob schon deutsche Touristen dagewesen sind. (Kurt Tucholsky)
Grønn Demon
NF-Stammbesucher
NF-Stammbesucher

Re: Forlater tyskerne bobilene?

Beitragvon Lavskriken » Sa, 03. Dez 2005, 17:27

Hei, Grønn Demon!

Jeg tror ikke at tyskerne skal forlate bobilene. Dette skjer sannsynligvis bare nå om høsten og om vinteren, for da blir det altfor kaldt i bilen. Og holder man bilen varm med sentralvarmen, så skal bensinforbruk øke sterkt om vinteren. Jeg er helt overbevist at om sommeren skal tyskerne ta bobilen igjen, men ikke sove i hoteller. Dessuten gir man bort en viss bevegelses frihet, dersom man gir avkall til bobilen. Og dette er nettopp dette hva tyskerne leter om sommeren: reise omkring, forbli ved et sted hvor man liker seg og så fortsette reisen til et annet sted. Der er nomaden som enda sover inne i oss.

Hilsen. Lavskriken
Lavskriken
NF-Stammbesucher
NF-Stammbesucher

Re: Forlater tyskerne bobilene?

Beitragvon Grønn Demon » Sa, 03. Dez 2005, 17:30

Lavskriken hat geschrieben:Der er nomaden som enda sover inne i oss.

Ikke i meg!
Bild
Als deutscher Tourist im Ausland steht man vor der Frage, ob man sich anständig benehmen muß oder ob schon deutsche Touristen dagewesen sind. (Kurt Tucholsky)
Grønn Demon
NF-Stammbesucher
NF-Stammbesucher

Zurück zu Forum på norsk