Sykepleier i norge

Dette er tenkt for kommunikasjon mellom nordmenn og norgesentusiaster. Det skal også tjene til språkopplæring og fordypning av norskkunnskaper. Innlegg på norsk er ikke bare tillatt, men til og med ønsket!

Sykepleier i norge

Beitragvon Frøken Ur » Mo, 19. Dez 2005, 19:05

Heisann,
kan nokon av dokker anbefale meg en god sykepleie-bok? Berre til å lære meg nokon uttrykk og vendinger i tillegg før jeg kommer til Norge i Februar, så jeg kan skaffe meg en større ordforråd at jeg har det lettere å snakke med dem jeg skal arbeide. Kanskje har dokker nokon nettsider om dette temaet og? Dessverre inneholder fagartikler som de er tilgjengelige via sykepleien.no ikke så mye generelle uttrykk. Lommelegen.no er greit for å lære seg medisinske ord men ikke når det gjelder sykepleiespesifiske ting som jeg er ute efter. Hvis jeg ikke tar feil er det jo nokon sykepleiere her i forumet?! :wink:

Takk på forhånd!
Frøken Ur
NF-Stammbesucher
NF-Stammbesucher

Re: Sykepleier i norge

Beitragvon Anne U » Mo, 19. Dez 2005, 19:54

Hei Frøken Ur !
Her har jeg en bok som passer akkurat for deg :Grunnbok i helsenorsk.Språk og kommunikasjon for fremmedspråklig helsepersonell av Else Ryen og Lasse Morten Johannesen.ISBN 82-7997-036-3. Det finnes en lærebok og en arbeidsbok. Jeg brukte den da jeg underviste på sykehuset her i Tyskland da de tok imot norske pasienter.
Du kan også se på internettsiden :www.lmf.no
Lykke til !
Mange hilsner fra Anne U
Anne U

Beitragvon Frøken Ur » Mo, 19. Dez 2005, 20:16

Hei Anne U,
mange takk for tipset, det ser ut som om det er akkurat boken jeg trenger. Berre et spørsmål til: tror du læreboken er tilstrekkelig eller skal jeg skaffe meg arbeidsboken og?
Frøken Ur
NF-Stammbesucher
NF-Stammbesucher

Beitragvon Anne U » Mo, 19. Dez 2005, 20:49

Hei igjen !
Jeg synes absolutt at du skal ha arbeidsboka også.Hvis du vil, kan du få min.Jeg trenger den ikke mer da jeg ikke underviser mer på sykehuset.Jeg kjøpte bare arbeidsboka den gang,og for å løse oppgavene må man ha læreboka og CDèn også.

:D Hilsen Anne
Anne U

Zurück zu Forum på norsk