Import av motorsykkel

Dette er tenkt for kommunikasjon mellom nordmenn og norgesentusiaster. Det skal også tjene til språkopplæring og fordypning av norskkunnskaper. Innlegg på norsk er ikke bare tillatt, men til og med ønsket!

Import av motorsykkel

Beitragvon moonie » Mi, 15. Mär 2006, 17:58

Hei på dere,
jeg håper at jeg finner noen motorsyklister blant dere, som kan hjelpe meg videre med et spørsmål om import av sykkelen min.

På trolljentas side ble jeg oppmerksom på importkalkulator fra dinside/motor og lurer på om det også gjelder motorsykler. Det ser litt lysere ut for 2-hjuls fremtid i Norge den første tiden etter flyttingen hvis det er sant.

Hilsen fra

moonie
moonie

Re: Import av motorsykkel

Beitragvon Pedro » Mi, 15. Mär 2006, 21:15

Ja.
Du kan og sjekka toll.no .
Der finner du ein fin kalkulator under import av kjøretøy.
Men dyrt vert det.
Helsing frå han Pedro
Pedro
NF-Stammbesucher
NF-Stammbesucher

Beitragvon Brandi » Do, 16. Mär 2006, 15:55

Her finner du svaret på spørsmålet ditt!
http://toll.no/templates_TAD/Registrati ... anguage=NO

Hilsen fra Stavanger :wink:
Brandi

Beitragvon Fjelljente » Do, 16. Mär 2006, 18:08

moonie hat geschrieben:Hei på dere,
jeg håper at jeg finner noen motorsyklister blant dere, som kan hjelpe meg videre med et spørsmål om import av sykkelen min.

På trolljentas side ble jeg oppmerksom på importkalkulator fra dinside/motor og lurer på om det også gjelder motorsykler. Det ser litt lysere ut for 2-hjuls fremtid i Norge den første tiden etter flyttingen hvis det er sant.

Hilsen fra

moonie

Hei!

Vi importerte en motorsykkel for noen år siden og det gikk uten problemer. Sykkelen var gammel (tror 84 modell), så tollavgiften var ikke så mye, noen få tusen. Ikke oppgi verdien for høyt, eller det du har betalt for, da du kjøpte, for da betaler du mer.
Vi hadde også et firma som tok motorsykkelen med oppover og det kostet heller ikke så mye.

Lykke til!

Hilsen
Fjelljente

Zurück zu Forum på norsk