Söker brevkontakt i norsk

Dette er tenkt for kommunikasjon mellom nordmenn og norgesentusiaster. Det skal også tjene til språkopplæring og fordypning av norskkunnskaper. Innlegg på norsk er ikke bare tillatt, men til og med ønsket!

Söker brevkontakt i norsk

Beitragvon Janina » Di, 23. Mai 2006, 10:57

Hei!

Je har vaert et ar i norge. Nu er jeg tilbake i tyskland og vil fortsette a laere norsk. Kanskje har noen lust og skrive meg og kontrolere min brev. Som tilbud kan jeg gir lit tysk roedvin eller annen tysk produkter per posten.

Ha det bra!
Janina
Janina

Re: Söker brevkontakt i norsk

Beitragvon hobbitmädchen » Di, 23. Mai 2006, 11:09

har sendt deg en PM, så bare sjekk PM-postkassa di.

hilsen

Høyr ikkje på om dei skrik du er feig. Om kruna di skjelv, så er rota di seig.
Lat fredstanken fylle ditt heile sinn, og lat ikkje tvilen få trengje seg inn.

Gåte
hobbitmädchen
NF-Mitglied
NF-Mitglied

Beitragvon Imsewims » Di, 23. Mai 2006, 12:39

Jeg ville ikke råde deg å sende vin eller annen alkoholholdig drikke til Norge. Da må mottakeren nemlig betale for det, ofte mer enn det som er verdi på flaska...
Imsewims
NF-Stammbesucher
NF-Stammbesucher

Beitragvon Frøken Ur » Di, 23. Mai 2006, 16:41

Imsewims hat geschrieben:Jeg ville ikke råde deg å sende vin eller annen alkoholholdig drikke til Norge. Da må mottakeren nemlig betale for det, ofte mer enn det som er verdi på flaska...

Mottakeren er ikke nødt til å betale dersom han nekter å ta imot pakken. Norske toll gleder seg over det fine innholdet :lol:
Frøken Ur
NF-Stammbesucher
NF-Stammbesucher

Beitragvon Frøken Ur » So, 28. Mai 2006, 23:12

Janina hat geschrieben:Jeg har vaert et ar i norge. Nu er jeg tilbake i tyskland

Men da bodde du i Norge i ett år, det er stor forskjell når du bruker preteritum her. Det du skrev betyr nemlig at du oppholder deg i Norge i ett år og er fremdeles der :!: :idea:
Frøken Ur
NF-Stammbesucher
NF-Stammbesucher

Beitragvon erik-turambar » Mo, 29. Mai 2006, 9:04

Hei,

vær alltid ikkje så strengt. :nixda: :wink:

Hilsen
erik-turambar

Beitragvon Janina » Di, 13. Jun 2006, 13:44

"Men da bodde du i Norge i ett år, det er stor forskjell når du bruker preteritum her. Det du skrev betyr nemlig at du oppholder deg i Norge i ett år og er fremdeles der :!: :idea:[/quote]"

Jeg vite, min redskrivning og grammatikk pa norsk er helt ufyselig. Men derfor söke jeg norsk brevkontakt og noen som har lyst og kontrolere min kaos. Kanskje du er den riktige partner for meg. Du lyde pa en laerer.

Takk for korektur! :lol:

Janina
Janina

Beitragvon hobbitmädchen » Di, 13. Jun 2006, 13:54

hei!

hab mir mal schnell ne korrektur erlaubt 8)

gruß
das hobbitmädchen

Janina hat geschrieben:Jeg vite, min redskrivning og grammatikk pa norsk er helt ufyselig. Men derfor söke jeg norsk brevkontakt og noen som har lyst og kontrolere min kaos. Kanskje du er den riktige partner for meg. Du lyde pa en laerer.

Jeg vet, min rettskrivning og grammatikk på norsk er helt ufyselige. Men derfor leter jeg etter norsk brevkontakt og noen som har lyst til å kontrollere (oder: rette) mitt kaos. Kanskje er du den riktige partneren for meg. Du høres ut som en lærer.

Høyr ikkje på om dei skrik du er feig. Om kruna di skjelv, så er rota di seig.
Lat fredstanken fylle ditt heile sinn, og lat ikkje tvilen få trengje seg inn.

Gåte
hobbitmädchen
NF-Mitglied
NF-Mitglied

Beitragvon Frøken Ur » Di, 13. Jun 2006, 22:43

Hei,

Jeg vite, min redskrivning og grammatikk pa norsk er helt ufyselig. Men derfor söke jeg norsk brevkontakt og noen som har lyst og kontrolere min kaos. Kanskje du er den riktige partner for meg. Du lyde pa en laerer.

Jeg pleier vanligvis ikke å rette på det som en gjør eller skriver her, men det er faktisk en temmelig alvorlig feil de fleste gjør når de går ut fra tyske språket. På norsk er det i dette tilfellet det samme som på engelsk eller dansk, og forskjellen i betydningen er meget stor. Hvis du vil skrive til meg er det helt i orden, bare ta kontakt via pm for å få email adressen min. Jeg snakker og skriver norsk flytande, men er ingen nordmann likevel.
Frøken Ur
NF-Stammbesucher
NF-Stammbesucher

Beitragvon Harald96 » Fr, 30. Jun 2006, 22:38

:D
Wohl dem, dem Seefahrt ein Geheimnis blieb!
Harald96
NF-Stammbesucher
NF-Stammbesucher

Zurück zu Forum på norsk