Folk som snakker norsk i Ruhrområdet, Wuppertal og omegn?

Dette er tenkt for kommunikasjon mellom nordmenn og norgesentusiaster. Det skal også tjene til språkopplæring og fordypning av norskkunnskaper. Innlegg på norsk er ikke bare tillatt, men til og med ønsket!

Folk som snakker norsk i Ruhrområdet, Wuppertal og omegn?

Beitragvon Guido » Mi, 05. Sep 2007, 21:38

Hei,
jeg er en fyr på 38 fra sprockhøvel nær wuppertal som har ofte reist til norge og som har lært seg språket. jeg snakker ikke perfekt men sånn passe.
dessverre er det vanskelig å finne på folk her til lands til å snakke norsk med. det fins volkshochschulkurs 1 og 2....kjedelig. dessuten har jeg tatt leksjener hos privatlærinner i essen og køln. det er ganske interessant men ikke så morsomt å betale mye penger og kjøre lange veier bare til å kunne ha norsk konversasjon.
derfor mitt spørsmål: fins det noen grupper eller noen personer som treffes til å snakke norsk sammen eller som vil forbedre norsken sin?
jeg er alvorlig interessert i å snakke norsk. søker ikke grupper som snakker på tysk om norge. kanskje det fins til å med nordmenn som er tålmodige nok til å snakke med meg slik at jeg kan forbedre og for det minste bruke norsken min?!
Takk for svaret....
Guido
Alt for Norge
Guido

Re: Folk som snakker norsk i Ruhrområdet, Wuppertal og omegn

Beitragvon cantara » Do, 06. Sep 2007, 21:56

Har du prøvd deg v/ neste universitet? Det er bare å henge opp en lapp på oppslagstavlen der, at du leter etter norskspråklige folk. Om du er heldig, så får du kontakt innen kort tid. Ihvertfall når det blir deg som betaler alkoholen :lol:
cantara

Beitragvon Linda » Sa, 08. Sep 2007, 18:32

Du bor nok for langt unna meg, ellers kunne vi jo ha pratet innimellom
Grüsse,
Linda
Linda
NF-Stammbesucher
NF-Stammbesucher

Beitragvon Lavskriken » Sa, 08. Sep 2007, 21:12

Linda hat geschrieben:Du bor nok for langt unna meg, ellers kunne vi jo ha pratet innimellom

Men du kan jo ringe med Linda eller prøve å komme i kontakt med henne med en chat!

Hilsen! Lavskriken
Lavskriken
NF-Stammbesucher
NF-Stammbesucher

Beitragvon alina » Mo, 22. Okt 2007, 15:01

Hei Guido,

jeg bor i Hattingen og snakker norsk. Studerte i Bergen i ett år. Har du kanskje lyst til å treffe meg, drikke en øl og snakke bare på norsk?
Eg kan også prøve å snakke litt Bergensk ;-)

Hilsen,
Alina
alina

Beitragvon guido66de » Di, 23. Okt 2007, 7:04

Hei Guido,

vi kommer fra Köln og snakker norsk bare litt eller vi gå på norsk kurs på Christiane (kansje du kjenner hun).
Vi han en søn og er 2,5 ær gammel derfor vi ikke så fleksibel eller kansje vi kan treffe.
Du kan skrive på e-brev og kan ringe deg.

Ha det Guido
Homepage: http://www.steinhart-welt.de
Unterwegs mit Bild Cocoon S MTT / Kidsroom / Bike'n Boat Roller
guido66de
NF-Stammbesucher
NF-Stammbesucher

Beitragvon Emma » Fr, 26. Okt 2007, 14:43

heisann,
jeg kommer fra Münster i Tyskland og snakker norsk også.

mange Hilsen til deg
Emma
"Viele sind hartnäckig in Bezug auf den einmal eingeschlagenen Weg, wenige in Bezug auf das Ziel." - Friedrich Nietzsche
Emma

Beitragvon cantara » Fr, 26. Okt 2007, 16:39

Om du ønskjer å oppretthalde språkkunnskapene dine, så er det kanskje lurast å leite direkte i Norge. Det er ikkje såå vanskeleg å finne nokon som du kan ringe til, og ein vanleg telefonsamtale frå Tyskland til Norge koster nok ikkje så dyrt, sant? Ta ein titt på sol.no eller på dei store avisenes heimesidane, då finner du heilt sikkert noken gode kontakter, det er og folk her i landet som strever med å lære seg tysk :D
cantara

Beitragvon MonaNicLeoid » Fr, 02. Nov 2007, 22:37

Hei, jeg bor i Wuppertal, og jeg vilde gjerne forbedre norsken min :) Jeg er på språkkurs i Köln og Bonn, men jeg snakker ikke så vel, skjønt jeg kan lese vel og jeg forstår mye.
Har du allerede funnet noen?
MonaNicLeoid

Beitragvon cantara » Sa, 03. Nov 2007, 10:36

Javel, det einaste som hjelper her er å få fatt i noken som kan og kjøyre i gong, men det sjå ut å være vanskelegare enn forventa. Eg veit om ein god del folk som ynskjer å få lært seg tysk, men dei har no faktisk ingen for å kunne prate med. Problemet er nok at dei bur her i Bergen og dokke bur i Tyskland :-?

Eg skjønner at det ikkje er så lett å ha ein framandspråkeleg telefonsamtale, men det går vel an å spørre om dei kan ta kontakt med dokke? Kunne i så fall virke formidlande. Er det ein ide?
cantara

Beitragvon MonaNicLeoid » Sa, 03. Nov 2007, 11:37

Hvad med Skype da? Jeg trenger det for å lære noe andre språk, det er som telefon, men på internett. Og de beste ting er: Man kan snakke og skrive på samme tid, f.eks. hvis noen ikke forstår hva den andre sier.
Jeg vilde gjerne prøve å snakke på norsk og tysk med noen, så hvis du vet folk som er interessert, kan du gjerne skrive til meg :D
MonaNicLeoid

Beitragvon guido66de » Sa, 03. Nov 2007, 17:38

jeg er veldig interessert
Homepage: http://www.steinhart-welt.de
Unterwegs mit Bild Cocoon S MTT / Kidsroom / Bike'n Boat Roller
guido66de
NF-Stammbesucher
NF-Stammbesucher

Beitragvon fjordheksa » Mo, 19. Nov 2007, 20:06

Hei...
...det høres jo myyyyyye bedre ut enn i fjor da jeg prøvde å finne folk i Ruhrområdet, Wuppertal og omegn som har lyst til å snakke norsk....jeg fant ingen... :(
Men nå er det jo noen fra Sprockhøvel, Hattingen, Køln, Wuppertal... :)
- og meg som også har stor interesse for å snakke norsk "på ordentlig" ;-) ...og som bor i en liten by nær Wuppertal....vi bor da nok ikke så veldig langt unna alle sammen :lol:
Hvis dere har lyst så ta gjerne kontakt med meg :-)
Hilsen fjordheksa
Det er aldri for sent til å bli det du kunne ha vært. (M. A. Evans)
fjordheksa

Beitragvon baardoa » Fr, 23. Nov 2007, 8:07

Hei, jeg er norsk og bor i Krefeld. Har bodd i Tyskland i seks år, men har ikke glemt å snakke norsk:-)
baardoa

Zurück zu Forum på norsk